Woensdag 11 mei 2016

11 mei 2016 - Frederikshavn, Denemarken

Woensdag 11 mei 2016

Vanmorgen zijn we om 9.30 uur uit Ulbjerg vertrokken na 132 km vooral over N-wegen te hebben gereden kwamen we rond 11.30 uur op camping Nordstrand Frederikshavn aan. Heel iets anders als dat we afgelopen dagen hebben gehad, de camping ligt zowel tegen de stad als de zee aan, maar als je voor de caravan zit merk je van de drukte niets. Een mooie grote camping die nu nog erg rustig is maar dat zal met Pinksteren wel anders zijn, weer met verschillende badkamers, en een hele leuke kinderbadkamer. Ook een overdekt zwembad, benieuwd of we daar in terecht komen. Nadat we de boel weer op zijn plaats en ingeruimd hadden zijn we de omgeving gaan verkennen, eerst naar een grote supermarkt pal naast de camping, het was eigenlijk nog niet nodig maar vanwege het nog mooie weer toch inkopen gedaan om 's-avonds te kunnen BBQ-en, lekker!! Daarna naar het palmenstrand, jawel, ook hier in Denemarken palmen op het strand, weliswaar in een pot maar ze zijn er! Foto's gemaakt om door te kunnen appen naar die pechvogels die heel wat meer kilometers en de andere kant op hebben gereden dan wij en nu in de regen en/of onder een dekentje in Spanje zitten. Vervolgens het centrum van Frederikshavn in wat maar klein is maar goed van winkels is voorzien. Om daarna met onze inkopen, het zal eens niet, naar de camping terug te  fietsen, er loopt een fietspad pal achter onze standplaats langs de zee naar het centrum, hoe gemakkelijk. Lekker buiten kunnen eten hoewel het hier door de zeewind een stuk frisser is dan aan het fjord. 10 km gefietst vandaag.

1. Klaas:
    22 mei 2016
    Geen schoner vermaak dan leedvermaak
    Maar wij hebben gelukkig al weer een week geen deken meer nodig En de komende week wrs ook niet