Woensdag 13-5-2015

13 mei 2015 - Noyelles-sur-Mer, Frankrijk

Dat was even balen vanmorgen, denk je een volgende overnachting te hebben blijkt die vol te zitten. Vanwege de Hemelvaart is er nog maar weinig te boeken. Dus voor het ontbijt heeft Ben nog zitten bellen voor een plekje voor vanavond en ook maar meteen eentje voor donderdag.

Het ontbijt is op de 2de etage met uitzicht over de zee, de kliffen en het kasteel, het ziet er heel zonnig uit, maar de voorspelling was niet zo best, maar een graad of 12 en vanaf vanavond buien met onweer en hagel. We hebben het buiten verwachting al weken goed gehad, weet zo al niet meer wanneer ik mijn jack voor het laatst heb aangehad.

Terug naar het onbijt met view, in één woord af, chique ruimte, volop keuze en wat we nog nooit meegemaakt hebben een bak met kokend water waar je zelf een ei in kunt koken! Terwijl we aan het eten zijn is er een glazenwasser bezig, geen onnodig iets met al die meeuwen in de buurt...

Dan Dieppe uit zien te komen...de tomtom stuurt ons precies dezelfde weg terug als we gisteren gekomen zijn, over de 14% helling, waar die Kanjer van me zo tegenop fietst! Ik moest daar natuurlijk een foto van maken en ja, dan kom je er niet meer tegenop...Nee, ik heb het nog niet eens geprobeerd, vond het eng en was bang voor mijn rug, en die Ventoux laat ook maar zitten..

De weersvoorspelling zat er voor vandaag behoorlijk naast, duimen dat het voor morgen ook zo is, de jas ging al gauw een keertje uit en op een terrasje heb ik mijn schoenen omgeruild voor mijn sandalen, uiteindelijk is het nog 24 graden geworden.

Het traject van vandaag scheelde niet veel met andere dagen alleen dat we af en toe als we hoog zaten de zee konden zien liggen. Weer door kleine dorpjes gekomen maar ook door Eu wat een behoorlijk plaatsje is met verschillende gezellige terassen, die wij gemist hebben omdat we net van te voren op een terrasje van 2 stoelen hadden aangelegd.

Bij een supermarché  in Saint Valery sur Somme inkopen gedaan voor het eten van vanavond en door naar het B&B in Noyelles sur Mer, dat klinkt of het aan zee ligt maar wat helaas niet zo is. Bienvenue a Francoise, weer een heel apart huis met allerlei bijgebouwtjes en kamers die Francoise verhuurt. We mochten beneden in een kamer komen zitten om te eten. Waar we dankbaar gebruik van maakten om ook maar meteen wat te computeren, helaas geen wifi. We wisten niet dat je hier ook eten kon bestellen, een Frans stel maakten daar gebruik van, en niet alleen van het eten. Zij was pianiste en ging achter de piano zitten wat mij een vette knipoog van Francoise opleverde. Wat een mens, die had me een aandacht nodig, kakelde aan een stuk door, probeer dan maar eens een verslagje te maken, niet dus...even naar buiten een ommetje gemaakt en daarna naar de kamer om alsnog aan onze blog te werken. 70 kilometers vandaag gemaakt, door glooiend landschap met een paar lange klimmen maar geen overdreven moeilijke of steile, buiten die van Dieppe dan.

1. K.H. Federowsky:
    14 mei 2015
    de foto's zijn heel erg mooi hopenlijk blijven jullie een beetje goed weer houden succes verder