woensdag 18 mei 2016

18 mei 2016 - Münster, Duitsland

Woensdag 18 mei 2016

Wat een dag! Als we ’s-Morgens  naar het toiletgebouw lopen horen we sirenes en als we om 8.50 uur weg rijden staat er een fikse file richting Aabenraa, gelukkig hebben we daar geen last van. Kilometers lange kolonnes van vrachtwagens , we halen wat herinneringen op van files waar we met vouwwagen of caravan in gestaan hebben, hadden we dat maar niet gedaan….om 19.00 uur komen we de camping van Munster op rijden, 465 kilometer waar we 10 uur over hebben gedaan, gaar zijn we!

Het was knap druk op de weg en op de A1 ergens tussen Hamburg en Bremen rijden we op een file, precies bij een parkeerplaats. Wat doen we achteraan sluiten of van de weg af en een broodje smeren, we  besluiten voor het laatste en zetten de caravan achter een Nederlands  Eribaatje op pootjes. Daar hebben we van goed 12.30 tot ver over 14.00 gestaan, gezellig met de mensen uit de Eriba staan te kletsen zij waren op fossielenjacht in Zweden geweest. Af en toe is er wat beweging op de snelweg, we gokken erop en gaan de weg weer op om vervolgens nog dik een uur op de invoegstrook stil te staan. Balen!! Uit eindelijk rijdt de hele boel weer maar het blijft druk en steeds opnieuw waarschuwingen voor Stau.

5 kilometer voor de camping slaan we af zoals de tomtom aangeeft en zien we te laat dat de weg afgesloten is! Dat kan er ook nog wel bij…een  oprit van een appartementsgebouw opgereden met net niet genoeg ruimte om te draaien, dus afkoppelen en brengt de mover uitkomst.

Had ik vanmorgen nog gedacht dat we tijdens de Mittagruhe weleens  aan een gesloten receptie konden staan, nu was het dus na 18.00 gesloten, uiteindelijk kwam er wel iemand maar dat duurde toch wel even. Caravan op zijn plek geïnstalleerd en naar het Gasthof voor een verdiende pot bier en snitzel!  (en wat komt daar binnen? Een hele lieve brave zwarte Hovawart van 3 jaar, die geen kik geeft zelfs niet als haar vrouwtje buiten gaat staan te roken. Dat geeft de burger moed…)