Woensdag 6-5-2015

6 mei 2015 - Nantes, Frankrijk

Hoppa, Nantes!

In een vloek en een zucht heeft ons tomtommeke ons over mooie binnenwegen naar Nantes gebracht. Om 8.45 uur vertrokken en rond de klok van 13.00 reden we de stad in, 75 kilometers in vliegende vaart dat wil wel zo'n windkracht 5 in de rug! Vlak voor Nantes zaten we ineens weer op de Vélodyssée, die blijft ons achtervolgen.

Dwars door de stad loopt een fietspad en automobilisten zijn fietsers zeer goed gezind, kreeg van eentje een complimentje dat ik sportief was. Die is binnen.. Op naar het hotel, Le Petit Duquesne, op de bookingsite stond dat er vanaf 17.00 uur iemand aanwezig zou zijn, zou toch fijn zijn als we niet met fiets en bagage de stad in hoeven, wie niet waagt, wie niet wint.. Gelukt, op de afgesloten deur hing een telefoonnummer en een heel aardig meiske liet ons binnen, gaf ons ook nog een jus d'orange terwijl er even met een engelstalige collega gebeld moest worden want verwachten deed ze ons niet.

Nu lekker gedouched en een knacker op en gaan we de stad verkennen, op naar de olifant van Leny.

Totaal gefietst 79 kilometer daar komt vandaag niets meer bij!

Van de receptioniste hebben we een plattegrond van Nantes gekregen met daarop een groene route, Parcours du Voyage à Nantes, dat is gemakkelijk, die hoef je maar te volgen en je komt vanzelf langs alle bezienswaardigheden. Helemaal hebben we 'm niet gelopen maar toch een goede indruk van de stad gekregen. Gezellige, levendige studentenstad. Lekker bladerdeeggebakje op in een chic theehuis, wat veel deed denken aan...ja waar was het ook al weer...Sevilla??  Nee, dat moet Budapest geweest zijn, het is bijna niet meer te onthouden zoveel mooie reizen en steden die we samen bezocht hebben. Op de 32e etage van le Tour Bretagne gestaan met weke knieën, prachtig uitzicht, maar die wind! Bang dat het fototoestel of Ben zijn bril weg zouden waaien, het spookte echt! Heerlijk gezeten en gegeten bij Pepe om vervolgens terug te keren naar het hotel voor het verslag van deze dag af te maken (ik) en de tocht voor morgen voor te bereiden (Ben).  Morgen beginnen we aan het 2de deel van onze trip, van Nantes naar Duinkerken, met een lange dag, geschatte afstand 100 kilometer....wordt vervolgd...

1. Leny eltink:
    6 mei 2015
    Goeie middag,Monique en Ben.

Wat leuk om zó met jullie méé te reizen!!!!!!
    Op een luie stoel weliswaar!!!!!!!!
    Ben zo benieuwd of jullie de olifant óók zo indrukwekkend vinden!!!!!
    Hartelijke groeten en ........STOER hoor wat jullie doen!!
    Leny
  2. Sjaan:
    6 mei 2015
    Ga zo door en je mag een week minder fietsen.
  3. Marijke Jacobs:
    Hallo Ben en Monique,

Al een heel eind gefietst jullie. Is het weer een beetje verbeterd?
    Hier worden niet zo veel km's gemaakt, met Bink over de vloer.
    Komt wel weer; eerst de wc afmaken.
    Vanaf het weekend gaan we hier mooi weer krijgen, dus kunnen wij dan ook genieten. Nog veel fietsplezier, hopelijk met goed weer.
    Groetjes uit Cuijk
  4. Tonnie van Duijnhoven .:
    Hallo Monique en Ben ,
    Frankrijk ook ons vakantieland geweest ,geniet van de andere omgeving ja snap ook heel goed dat jullie dit fietsend doen je ziet zoveel meer.
    Wij genieten mee ook heel herkenbare plekken .
    Groeten en geniet ze .
  5. K.H. Federowsky:
    7 mei 2015
    jullie krijgen niet alleen van automobilisten een pluimpje ook van mij voor jullie sportiviteit