Woensdag 22 mei 2019 van Bingen naar Mülheim am Main

22 mei 2019 - Mühlheim am Main, Duitsland

Bij het ontbijt treffen we meer fietsende landgenoten. Een stel uit Nijmegen dat op de tandem is heeft gisteren een rustdag gehad en zijn met de boot naar Bingen gekomen. Een man alleen had slechts 50 kilometer gefietst vanwege het weer. Zijn dat nou watjes of wij van die fanatiekelingen?

Ja natuurlijk is het veel fijner met goed weer buiten te zijn maar je weet als je aan zo’ n tocht begint dat het weer niet altijd mee zal zitten. Wij hebben er in ieder geval toch van genoten.

De Nijmeegse draagt een rokje en ik kon het niet laten om te vragen of dat nou zo gemakkelijk is, blijft ze er niet mee achter het zadel hangen met afstappen? Nou ze vond het veel charmanter als een fietsbroek, die ze er onder droeg, en omdat ze op een stoeltje voorop de tandem zit kan ze er ook niet mee aan het zadel blijven hangen. En heeft ze helemaal geen last van zadelpijn.

Nou die valt bij mij ook reuze mee. Ik heb sinds onze fietsvakantie vorig jaar op Kefalonia een Selle Royal gelzadel gekocht, niet precies dezelfde als Guido op zijn huurfietsen daar had maar wel een van hetzelfde merk. Tijdens onze tocht 2 jaar geleden naar Spanje had ik de derde dag al een extra fietsbroek over het zadel gebonden omdat ik niet wist hoe te moeten gaan zitten. Ook gebruik ik nu Assos billencreme die ik op internet gevonden heb.

Een slimme meid is op de tocht voorbereid.

En die ging vanmorgen om 8.45 uur weer verder.

Bij het verlaten van Bingen zien we zo iets leuks waar ik jammer genoeg geen foto van heb kunnen maken. Een meisje op de fiets trekt een kar met daarin twee pony’s, de omgekeerde wereld!

De eerste 30 kilometer door lieflijk groen landschap met veel fruitbomen en bloemrijke bermen. De Rijn hebben we niet veel gezien wel veel weidse uitzichten tot een kilometer of zeven voor Mainz daar begon de industrie weer.

In Mainz steken we de Rijn over en proberen we de Main te zoeken waar onze tocht verder langs zal gaan. Dit valt niet mee, eerst maar even een pauze met warme chocolademelk het is nog best fris en dan op de plaatsnaamborden verder. Pas in Flörsheim zien we hem tussen het groen te voorschijn komen en ook de zon begint zich dan af en toe te tonen, zodat toch eindelijk die lange broek en de jassen achterop kunnen.

Veel door parken gereden vandaag en diverse keren over onverharde fietspaden die modderig waren van al de regen van gisteren. Las op weeronline, en we hadden het zelf ook al gezien, dat de Rijn hoog staat en dat er in Keulen voorzorgsmaatregelen zijn genomen.

We komen langs Frankfurt am Main, wat een skyline! Zie foto.

Tegen 16.30 uur komen we bij hotel Gartenhof in Mühlheim. In het plaatsje langs de super gegaan om wat eten voor vanavond in te slaan. Dat eten we op de kamer en we zijn niet meer van de kamer afgeweest. Ik heb de pijp leeg, vandaag is het me zwaar gevallen en val dan ook na het eten in slaap en heb geen puf meer om daarna het stadje in te gaan. Ben gebuikt de tijd om 2 volgende overnachtingen te boeken.

Dagafstand vandaag 94 kilometer, totaal gereden 432 kilometer.

1. Nel:
    22 mei 2019
    fijn dat je zadel zo goed bevalt!!!
  2. Elly van Os:
    22 mei 2019
    Ik zie jullie nog niet op een tandem samen 🤣🤣🤣
    Genoeg gedaan voor vandaag lijkt met 94 km op de teller.
    Neem je rust.
    Mooie omgeving waar je nu zit. Ook ooit geweest.
    Ik lees niets meer over Ben zijn heup maar hoop dat het goed gaat . Fietsen lukt in ieder geval.
    Succes morgen, enjoy 👍🏼
  3. Anita:
    Jullie zijn kanjers🚴‍♂️🚴‍♀️
  4. Egbert:
    22 mei 2019
    Gaat goed zo te zien!! Al meer dan 400km!! Goed bezig. Mooie stad Frankfurt. Groeten Mirjam en Egbert
  5. Ineke:
    23 mei 2019
    Wat een watjes die Nijmegenaren! Jullie zijn de kanjers, chapeau hoor en al 400 km op de teller! Frankfurt is inderdaad mooi, al heel vaak geweest ivm familie die daar woont. Succes weer vandaag!