Woensdag 29-4-2015

29 april 2015 - Le Teich, Frankrijk

Geen wekker gezet gisteravond, dit gaat een relaxed dagje worden. Iets over 8-en die slapert naast me wakker gemaakt en na een heel prima ontbijt fietsen we tegen 10-en aan. Weer is het een probleem om het stadje uit te komen 2x langs de kerk waar een uitvaart is. Zo te zien gaat hier eerst de kist naar binnen en vervolgens al de bezoekers, of het moet wel een heel groot gezin zijn geweest. Uiteindelijk toch maar de weg gevraagd aan een mevrouw, die wijst en doet en vraagt nog meer. Volgens mij of we er van genoten. "Oui c' est tres jolie" antwoordt ik en kukel tegelijk weer bijna van mijn fiets. Auwieee, dat was mijn blauwe plek van gisteren...

We fietsen langs het meer naar Biscarrosse Plage en vanaf daar zitten we steeds dicht langs de oceaan. Het is een echt toeristisch gebied hier, zo te zien hebben de scholen ook hier vakantie, niet dat het zo druk is maar toch behoorlijk wat grut dat over het fietspad slingert...dat zal hier van de zomer wat zijn...  Met bewolking vertrokken maar 's-middags klaarde het weer lekker op zodat we heerlijk onder Dune du Pilat hebben gepicknickt voordat we naar boven zijn geklommen. Om er te komen hebben we ook heel wat flinke klimpartijen gehad, 312 hoogtemeters overwonnen met als hoogste snelheid 42km per uur (in de afdaling.....)

Het blijft een prachtige plek die enorme bult zand met aan de ene kant de Atlantische Oceaan en aan de andere kant een groene zee van bos. Vanaf dune Pilat was het nog maar 18 kilometer naar het hotel waarmee deze dagtocht op slechts 64 kilometer kwam te staan, dachten wij....mooi op tijd bij het hotel, ligt dit op een industrieterrein een heel stuk buiten Le Teich...dus bagage droppen, wasje doen en op de fiets zien dat we wat te eten en drinken krijgen. Toch weer bij de U terecht gekomen, boodschappen gedaan en naar strand gezocht...dat viel tegen, maar uiteindelijk toch een idyllisch plekje gevonden. Totale afstand vandaag 84 km....niet echt wat je een relaxdagje noemt maar heerlijk voldaan en weer een prachtdag gehad!

1. Elly van Os:
    29 april 2015
    Leuk verhaal wederom.
    Ik ken die streek wel. Ben er diverse keren wezen kamperen.
    Ruige kust !
  2. Marijke Jacobs:
    29 april 2015
    Ha, ook voor ons bekend gebied, dune de Pilat.We hebben ooit in het duin gekampeerd, en die trapjes kennen wij ook.
    Mooie omgeving daar, geniet er maar van.
    Wij maken ons op voor de bruiloft vrijdag.
    Nog veel trapplezier.
  3. K.H. Federowsky:
    30 april 2015
    t.is wel lachen maar er komt nog veel meer gelukkig gen regen vandaag hier wel jullie moeten ook blijven lachen to schrijfs