zaterdag 10 september 2022

10 september 2022 - Cuijk, Nederland

Om 9.10 uur vetrekken we na een prima ontbijt, wel vonden we dat we zowel gisteren avond bij het diner als vanmorgen bij het ontbijt hetzelfde minste tafeltje toegewezen kregen. We vragen ons af of te maken heeft dat wij bij Booking.com hebben geboekt. Het was het duurste adres van deze week met het kleinste bed zowel in lengte als breedte, de douche maakte weer veel goed.  Voor het eerst vertrekken we met de jassen aan, het is nog droog maar het dreigt. En na 5 kilometer vallen dan ook de eerste druppels, het blijft bij  wat miezer en ook vandaag was het jas aan, jas uit. Van lieverlee verdwijnen de druiven weer en wordt het mais en hop waar we tussen fietsen, evengoed mooie uitzichten. Gaf ik gisteren hoog op van de navigatie vandaag liet hij ons verschillende keren in de steek en was het heen en weer fietsen om de goede route op te pikken, dit tot hilariteit van een paar mannen die dit zagen gebeuren terwijl ze aan de koffie zaten. We werden zelfs een stuk de autoweg opgestuurd, wat wel lekker opschoot maar niet de bedoeling was zoals een automobilist dat ons duidelijk maakte. Van Mittelhausen gaat het langs Haguenau door Rittershoffen en andere vriendelijke dorpjes steeds maar weer op en neer en maken we 354 hoogtemeters.

Om 13.30 uur staan we voor de gesloten deur van het hotel in Wissembourg waar we pas om drie uur terecht kunnen. Het weer nodigt niet uit om het stadje in te gaan en eigenlijk had ik op de fiets al zitten bedenken dat ik liever direct door naar huis zou willen. Misschien een abrupt einde van deze mooie fietstocht maar langer blijven zou niks toevoegen en mijn eigen bed lonkt. Om half 8 komen we moe maar zeer voldaan thuis. En wat zat er op de lantaarnpalen op de rotonde van Oeffelt? Juist, 2 ooievaars waarschijnlijk het koppel dat jaarlijks in Gennep een nest heeft.

Het laatste traject besloeg 62 kilometer dat betekent dat we afgelopen week een ronde door de Elzas hebben gemaakt van 374 kilometer.

1. Ellie:
    10 september 2022
    Monique het was super leuk om je reisverslag te lezen. Jullie hebben er een mooie week opzitten. 😘
  2. Riky Van Duijnhoven:
    Welkom jullie weer in Cuijk. Bedankt voor je mooie verslag met foto's 👍
  3. Erik:
    10 september 2022
    Wat veel kilometers zeg. Respect voor jullie. Maar wel veel moois hezien. Veel te bespreken in Zeeland!
  4. Annelies:
    Respect hoor top gedaan jullie 2
  5. Anita:
    10 september 2022
    Wat een prestatie weer. Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. Heb genoten van jullie verhalen en foto's.
  6. Rina Verbiesen:
    10 september 2022
    Was weer leuk om jullie avontuur te volgen, lekker weer thuis, lekker
    nagenieten.
  7. Harold:
    Geen kwantiteit maar kwaliteit. 😀
  8. Egbert:
    11 september 2022
    Mooi tochtje geweest . Knap gedaan. Flink stuk 374 km ! Goeie reis terug!
  9. Nel:
    11 september 2022
    Welkom thuis, hier kun je ook in de regen fietsen als je wilt
  10. Marion:
    12 september 2022
    Weer genoten van jullie reisavonturen, fijn dat jullie weer veilig thuis zijn!