Zaterdag 16-5-2015

16 mei 2015 - Blankenberge, België

Niet verwacht maar een heerlijke stranddag gehad vandaag. Vanmorgen met regen vertrokken uit Duinkerke, eerst wat miezer maar toch al snel weer het plastic te voorschijn gehaald, ik dan, Ben heeft zich maar weinig van de regenperiodes aangetrokken, geloof niet dat hij buiten zijn jack iets extra's gebruikt heeft, nou is hij wel verkouden en ik niet..

Op de tomtom de eerste 20 kilometers maar die stuurde ons maar door de polder die ik onderhand wel gezien had, ik wilde liever door de kustplaatsjes en over de boulevards fietsen, groen hebben we thuis ook genoeg.

Van lieverlee klaarde het steeds meer op en werd het steeds drukker op de boulevards, uitkijken voor de skelters en ballen, en wat rijden er toch veel mensen met hondenbuggy's rond, och gerum die beestjes, zelfs verschillende met een jasje aan!

Een lekkere wafel zat er niet aan, die werd in de thé salon waar we neer streken pas na 14.00 uur geserveerd, waar zijn we mee bezig jongens...dan maar een baguette die hebben we de laatste weken nog geen op...hoeveel meters zouden we daarvan weggewerkt hebben de afgelopen 3 weken?

Gezellig druk was het in Oostende maar in Blankenberge was het vele malen drukker, daar bleken de havenfeesten aan de gang te zijn. Kraampjes, rommelmarkt, muziek, hamburger en frietlucht, nee, dank je wel niet voor ons. Wel een gezellig terrasje gehad met bier en sangria, en een gezellige kerel die van alles vertelde maar die we niet konden volgen. Nou vonden we dat Frans al lastig maar van Vlaams is toch ook weinig te maken..

Kortom een heerlijke vakantiedag gehad, 77 kilometer gefietst, wind in de rug op alleen vlakke wegen, strandwandelingetje, terrasje, wat wil een mens nog meer..

Onze overnachting hebben we in hotel Jose, lekkere ruime kamer met 3 bedden en 2 tv's en een zitje, en gratis koffie en thee, prima!

1. Tonnie van Duijnhoven .:
    17 mei 2015
    Mooie plaatjes van nog een rustig strand we krijgen weer zin in de zomer hier regende het gisteren weer.
    Op naar de volgende fiets dag .
  2. Marijke Jacobs:
    Hallo samen,

Het einde komt in zicht; nu op naar Nederland.
    Nog een paar fijne, zonnige dagen hopelijk.
    Ik wist niet dat dat "verstenen" zo snel gaat, hopelijk zien jullie er bij thuiskomst weer gewoon uit.
    Groetjes, en tot vrijdag?
  3. Sjaan:
    17 mei 2015
    Ben en Monique.jullie zijn bijna zover.de laatste loodjes wegen het zwaarst.(zeggen ze altijd)gr.van jullie sponser.
  4. Annelies:
    17 mei 2015
    A jullie komen steeds dichterbij