Zaterdag 18 mei 2019 van Cuijk naar Uerdingen am Rhein

18 mei 2019 - Krefeld, Duitsland

Om 8.45 uur is het dan zo ver, we worden uitgezwaaid door Nicole die ik vanmorgen om 5.30 uur thuis hoorde komen. Ze ziet kans 13 foto’s van ons te maken voordat we de poort uit zijn. Het is nog net geen 10.00 uur als we bij Siebengewald de grens over gaan. Het is heerlijk fietsweer, een beetje bewolkt maar geen noemenswaardige wind. We rijden dwars door Weeze, zien we daar ook eens iets meer van dan alleen het vliegveld, dat we overigens wel horen.

Om 11.00 rijden we Kevelaer binnen, wat een verassende drukte daar! Ik dacht dat deze bedevaartplaats met Katwijk te vergelijken was maar het is er een drukte van belang. Misschien ook vanwege de meimaand, het is in ieder geval een levendige plaats met verschillende kerken, monumentale panden en volop winkels. Misschien iets om een keer een dagtocht van te maken, op 35 kilometer van Cuijk is dat goed te doen.

De volgende stop wordt Geldern. Iets voor deze plaats gaat mijn legging uit, de zon laat zich steeds meer zien en in mijn lange broek krijg ik het te warm. Op de Marktplatz een latte + genomen en onze gezichten ingesmeerd met zonnecrème voor we verder gaan.

Een kilometer of 20 voor Krefeld gaan we langs en door een natuurgebied en krijgen we onverwachts met een berg te maken waardoor Ben zijn versnelling ontregeld raakt. Misschien dat hij het euvel zelf kan verhelpen anders moeten we maandag een fietsenmaker opzoeken.

Om 15.15 uur komen we bij het hotel aan, Hotel Imperial in Uerdingen am Rhein. Douchen, theetje zetten met mijn dompelaar (nieuwigheidje in de bagage) overnachting zoeken voor morgen in Keulen en dan het plaatsje in voor een biertje. Je struikelt over de Eiscafe’s maar van de twee Biergarten die we tegen komen is er eentje dicht en de ander ziet er niet erg uitnodigend uit zodat we op het terras van een Spaans restaurant terecht komen waar we naast het biertje een Kleine Wurstteller samen delen. De rest van het “diner” bestaat vanavond uit de broodjes die nog over zijn en die we op onze kamer gaan nuttigen zodat de benen lekker gestrekt kunnen. Tijdens het fietsen was er geen centje pijn maar het zitten op het terras heeft Ben geen goed gedaan...dat ziet eruit...

Totaal gereden afstand: 81 km.

1. Marieke:
    De kop is eraf! Zet m op samen! Liefs vanuit Berg&Dal XXX
  2. Nel:
    18 mei 2019
    Grappige is; je denkt zelf het unieke idee over spullen en bagage te hebben... Zelfde ortlieb roltas erop met bagegenet en sinds de laatste reis naar Praag een dompelaar om zelfvoorzienend thee en koffie te kunnen zetten èn de dag vertrekken met een kleine thermos heet water voor onderweg. Het limes-stuk in Duitsland kan eenzaam zijn
  3. Kees&Tonnie:
    18 mei 2019
    Succes met weer een uitdagende fietstocht.
  4. Irinka:
    19 mei 2019
    Succes!
  5. Anita:
    19 mei 2019
    Veel succes en voor Ben hoop ik dat het snel beter gaat. Verder mooie dingen zien.