Zaterdag 20 april 2019

20 april 2019 - Dordrecht, Nederland

Dat was geen geweldige nacht, een vreemde kamer met 2 aparte bedden zodat als er eentje naast je ligt te snurken je hem niet eens een por verkopen kunt!

Het ontbijt hebben we voor 7.30 uur afgesproken, dat was erg uitgebreid en prima verzorgd met vers gebakken eitjes van de kip waar we gisteren avond in de tuin kennis mee gemaakt hebben.

Het ontbijt staat klaar in de woonkeuken. Het is toch iets om je privé steeds met vreemden te moeten delen. Het pand was vroeger een boerderij eerst van haar opa later van haar vader. In onze kamer hingen verschillende schilderijen en een oude foto van de koninklijke familie. Ben die alleen signaleerde dat het een oude familiefoto was, vraagt onze gastvrouw tijdens het ontbijt of dat het haar ouderlijk gezin is!

Nee! Ben!! Bernhard, Juliana en de 4 prinsesjes in dezelfde jurkjes...

Om 8.23 uur worden we uitgezwaaid en fietsen we richting Roosendaal. De eerste 15 kilometer rijgen de natuurgebieden zich aan elkaar. Pannenhoef, Moeren, oude Buisse heide. We volgen van Rijsbergen tot Nispen de LF 13, de Schelde/Rheinroute.

Tot onze verbazing zijn we grensoverschrijdend bezig: we gaan een stukje door België over de Antwerpse heide.

Vanaf Nispen volgen we de LF2, de steden route, door Roosendaal langs Oudenbosch waar de namaak st. Pieter al van een afstand staat te pronken. Wat volgt is heel veel dijk met heel veel wind pal op onze neuzen! Na 73 kilometer gaan we de Moerdijkbrug over het Hollands Diep over en zijn we in Zuid Holland. We zijn niet bepaald de enige fietsers, veel wielrenners en meer vakantiefietsers dan we ooit tijdens een  vakantie gespot hebben. Een groep Italiaanse wielrenners die steeds uit elkaar valt en dan midden op de weg op elkaar gaan staan te wachten roepen wat ergenis over zich uit en in de steden heel veel scootmobiels, iedereen wil er met zo'n weer op uit!

In totaal fietsen we vandaag 88 kilometer en iets over 3en zijn we bij het b&b Blom aan de Gracht in Dordrecht.

Opnieuw een mooi onderkomen met een klein keukentje en alle voorzieningen om morgenvroeg zelf een ontbijt klaar te maken.

Na het wasje en douchen drinken we een theetje aan de gracht en lopen we daarna de stad in voor een drankje en pizza. Het is té warm om in de zon te zitten! Na het eten gaan we opzoek naar de praktijk waar Nicole werkt. Zie foto:  Trots op mijn meid!

1. Elly van Os:
    20 april 2019
    Wat een enig verhaal Monique.
    Tja, je beleefd wel wat als je Ben meeneemt....🤣

Vreemd lijkt me dat om in andermans keuken te zitten
  2. Margo Huizinga:
    20 april 2019
    Wat is het genieten weer! Helemaal klaar voor Italië zo te lezen. Alle kwaaltjes als sneeuw voor de zon verdwenen!
  3. Ineke:
    21 april 2019
    Hahaha die Ben met die foto!! Heerlijk weer om te lezen!