Zaterdag 6-9-2014

6 september 2014 - Retranchement, Nederland

Retrachement, het klinkt Frans maar ligt in de provincie Zeeland vlakbij Cadzand en zo'n 1200 km van Aix-en-Provence waar we eigenlijk zouden moeten zijn...Wat ging er allemaal verkeerd behalve het niet aflopen van de wekker, we moesten haasten maar waren om 6.30 uur klaar toen Hans kwam om ons naar Eindhoven te brengen.

Even voor de duidelijkheid dit zou onze 4e fietsvakantie worden, 6x hebben we met onze fietsen met Ryanair gevlogen, mogen we ons dan ervaringsdeskundigen noemen? Oké ieder jaar was er wel iets want erg soepel is deze vliegmaatschappij niet maar vandaag sloeg alles! Onze fietsen keurig ingepakt, stuur dwars, voorwielen eruit, pendalen omgedraaid, Ben had er gisterenmiddag vrij voor genomen om het op zijn gemak te kunnen fixen, nee, sinds een paar weken moeten fietsen in een doos vervoerd worden!

We konden hoog of laag springen er werd voet bij stuk gehouden, zo konden ze niet mee...kunnen we dan iemand van Ryanair spreken, nee daar is niemand van aanwezig, een telefoonnummer wilden ze nog geven maar daar werd niet opgenomen..

Boos, verdrietig, helemaal van slag en dan moet je binnen een klein uurtje een beslissing nemen. Waar haal je zo gauw 2 dozen vandaan? Niet op het vliegveld (behalve die twee achter de balie) geen rijwielhandel in de buurt,.hadden we dan toch Hans de fietsen mee terug moeten geven en maar zien waar we in Marseille fietsen konden huren...te omslachtig want waar blijf je  ondertussen met je bagage .

Dus waren we tegen 10en weer thuis, fietsen weer gemonteerd, boodschappen en caravan gehaald, zomerkleding terug in de kast en wat dikkers eruit en tegen 3en naar camping Zwinhoeve vertrokken. Heel erg jammer en vervelend en of we wat vergoed gaan krijgen betwijfelen we maar gaan we uiteraard wel proberen.

Het is even schakelen maar we staan op een mooi plekkie in ons eige huiske en kunnen hier ook mooie tochten maken, en morgenvroeg verse broodjes i.p.v. een vette croissant, wij gaan iets van onze vakantie maken!!!

1. Gerty:
    6 september 2014
    Getverpielekes nogesantoe . K.t zeg!

En zulke dingen moet je zelf ontdekken, daar krijg je geen melding van als je boekt, of...als je al geboekt hebt maar de regels veranderen. Omschakelen en doorgaan, en heerlijk in Zeeland tegen de wind in beuken, en die vette croissant...die hebben ze in zeeland ook hoor enne...hier in Spanje ook. Goejjendag zeg. Maak er wat van, tot in Kuuk. Grtzz
  2. Ineke:
    6 september 2014
    Hoi Monique en Ben wat een shitzooi zeg daar bij Ryanair en wat zullen jullie boos en teleurgesteld zijn geweest en waarschijnlijk nog wel zijn maar wat leuk dat jullie bij ons in de buurt zitten! Wij zitten in Strand Resort Nieuwvlietbad van Landal zo n 10 km hier vandaan! Geniet van het mooie Zeeland en de groeten van ons 4, Jan, Marianne, Habib en mij
  3. Harold van hees:
    6 september 2014
    Wat een pech allemaal,als nou de stormvloedkering maar niet dicht moet ha ha .ps. Wij vertrekken maandag naar oostenrijk.veel plezier in Zeelandia. Gr Harold & Toos
  4. Wim Grutters:
    7 september 2014
    Wat een toestand zeg. Hoe is dit mogelijk.Dat verwacht je toch niet.
    Geniet nou maar in zeeland maak er wat van.Dat gaat jullie zeker lukken ondanks deze tegenslag. Neem er maar een glaasje wijn op. Grt.Wim en Ans.
  5. Annemarie:
    7 september 2014
    Wat een ellende maar wat knap dat jullie zo snel besloten hebben dan maar naar Zeeland te gaan. Maak er iets moois van.
  6. Annie Manshanden:
    7 september 2014
    Ach.. Zeeland ook mooi om te fietsen maar niet op deze manier! Wat een k..maatschappij is die pricefighter toch!!
    Toch een fijne vakantie!
  7. Margo Huizinga:
    7 september 2014
    Wat zullen jullie boos en teleurgesteld zijn geweest. Wat een klote maatschappij is het toch!! Nooit meer mee vliegen, doen wij ook niet. Probeer nu te genieten! Misschien komen we jullie nog wel opzoeken:-).
  8. Elly van Os:
    WAT EEN VERHAAL !!!
    Niet te geloven. Ik zag jullie caravan al staan en snapte het al niet zo goed.

Even schakelen (niet met de fiets maar in je hoofd) en dan wens ik jullie evengoed een hele fijne vakantie toe.
    Liefs elly
  9. Marijke Jacobs:
    7 september 2014
    Is de knop in jullie hoofd al om?
    Het zou toch zo maar nog een heel leuke vakantie kunnen worden.
    Ook Zeeland is prachtig om te fietsen, met veel leuke terrassen!!!
    Geniet ervan, en drink er nu dan maar een Hollands? wijntje op.
    Veel plezier, fiets ze, en tot horens. Groetjes
  10. Annie:
    7 september 2014
    Tjonge wat een teleurstelling.
    Het is inderdaad wel effe schakelen.
    Gelukkig hebben we mooi weer; rust lekker uit en heel veel plezier samen.
  11. Ria:
    8 september 2014
    pasten de 2 fietsen niet in die 2 dozen achter de balie?