Zaterdag 7-6-2014

7 juni 2014 - Immenstaad, Duitsland

Het is vandaag een bijzonder warme dag geweest, zocht iedereen vorig weekend de zon op, nu waren er geen plekjes in de schaduw meer te bemachtigen, zowel op de terrassen in Fredrichshafen waar we nog even naar toe waren gefietst, als op het privestrand (grasveld) van de camping. Ik heb zelfs een paar slagen gezwommen, en voor diegene die me niet zo goed kennen, dat wil wat zeggen, zwemmen in natuurwater en dan ook nog eens zorgen dat mijn slippers aan mijn voeten bleven!!!

De bodem is niks anders als keien en het loopt heel geleidelijk af dus ook ideaal voor kleine kinderen, die er nu ook volop zijn.

De fietstocht is ons ontzettend goed bevallen, staat overal goed aangegeven en de wegen zijn prima, af en toe verhard kiezelpad, maar nergens gevaarlijk of moeilijk. Behalve voor fietsers zijn er ook voor wandelaars veel routes uitgezet, het is kortweg een fijne streek en de fruitstreek van Duitsland, wat een peren, appels en aardbeien, vraag me wel af of dat van de zomer geen problemen geeft met wespen.

Totaal hebben we 528 km gefietst met een goeie 30 van vandaag erbij, waarvan 3 km. in de regen.  We kunnen op deze vakantie weer met veel plezier en voldoening terug krijgen, nu eerst lekker thuis genieten van de zomer en dan aftellen naar september voor een rondje Provence.