Zaterdag 9-5-2015

9 mei 2015 - Saint-Léonard-des-Bois, Frankrijk

Om kwart voor 8 stond er in de prachtige keuken een lekker ontbijt voor ons klaar. Met vers fruit en yoghurt met rabarber, wie denkt daar thuis aan? Ook de echte Franse koffie/thee koppen stonden op tafel, model soepkom.

Het huis is in de 14e eeuw gebouwd, we hadden graag een kijkje genomen in de rest van de woning. Jammer dat we niet langer kunnen blijven, we moeten door, op naar het noorden!

Rond 8.45 uur stijgen we weer op en volgen vandaag voor de eerste keer het routeboekje Normandië Bretagne tussen Ansjovis en Anjou. Een prachtige route, we raken niet uit gekeken. En ook het weer is ons zeer gunstig gezind, tegen 10.00-en gaan de jassen al uit.

Een paar hilarische momenten tijdens het wildplassen waar ik mijn verslag niet mee zal bevuilen, maar soms loopt iets anders dan gepland...als er al iets valt te plannen..

Vandaag ook de eerste serieuze klimmen gehad van een paar kilometer lang, maar lekker zijn dan weer de afdalingen. Door heel wat slaperige dorpjes gekomen, waar is iedereen? En waar doen die mensen in hemelsnaam hun boodschappen??? Een serene rust niet alleen in de natuur maar ook in de plaatsjes waar we door heen gekomen zijn.

In het buitengebied staan iedere keer borden met namen van huizen en de aanduiding waar ze staan. Wij denken dat deze woningen, dikwijls boerderijen geen adres met huisnummer hebben maar onder hun naam bekend staan.

Na een paar keer gevraagd te hebben vonden we ons hotel, Le Gasseau, een eindje buiten St. Léonard-des-Bois, van de weg af in een natuurgebiedje voor sportievelingen. Een zeer bijzondere ligging onder steile rotswanden en aan de Sarthe waarop gekajakt kan worden. Een hysterische receptionist die zich afvroeg of hij iets verkeerd had gedaan in mijn ogen, legde ons zeer nadrukkelijk uit wat allemaal niet mocht. "Akela wij doen ons best" Ik zal er wel niet al te vriendelijk bij gekeken hebben... Maar goed, we zitten weer prima, ruime kamer, goed sanitair, de fietsen staan veilig op en achter slot in een vergaderruimte waar we zelf ook door naar boven moeten om op de kamer te komen.

Zoals al vaker gezegd, steeds weer verrassend waar we terecht komen.

In het dorpje hadden we van te voren een goed belegde baguette voor allebei plus een heerlijk nogatinegebakje en een blikje cola (light!) voor 5,50 pp gescoord, iets anders als het 3 gangen diner van gisterenavond maar even goed lekker vooral als je dat heerlijk in het zonnetje op een picknickveldje op kunt eten. (Ten strengste verboden dit op de kamer te doen!!!) Ook nog maar even de Ipad gaan halen om aan de blog te werken en de overnachting voor morgen te zoeken, wat een hele klus bleek te zijn, maar het is weer gelukt.

94 kilometer is er vandaag weer bijgekomen dat brengt de totale gereden afstand van 2 weken op 1235 km. Hoogste snelheid vandaag 47(Ben), 40(ik) gem.snelheid 15 en 1118 hoogtemeters.

Volgens ons boekje gaan we vanaf morgen écht de bergen in, het heet hier niet voor niets Les Alpes Mancelles.

1. Tonnie van Duijnhoven .:
    9 mei 2015
    We volgen jullie weg en bewonderen jullie uitdaging , altijd weer afwachten wat de dag je brengt hoe en waar je slaapt hoe verrassend
    Tot weer.