Zaterdag 25-4-2015

25 april 2015 - Biarritz, Frankrijk

Zonder oponthoud en met een vlotte chauffeur in een goede 2 uur naar Charleroi gereden waar we veel te vroeg waren, maar beter te vroeg dan te laat. Om 11.00 uur aan de aspergesoep maar dat kan -volgens Ben- als je er een halve dag op hebt zitten. Op het toilet geen handdoek of droger te bekennen maar bij de 2de toiletgang bleek de droger in de kraan verstopt te zitten, die Belgen.. Een mevrouw naast me had haar handen ingezeept, de hele spiegel en zichzelf, tot in haar haren onder het sop, lachen! Diezelfde vrouw stond met haar man voor ons in de rij bij de gate. Gezien hun outfit vroeg ik of ze gingen wandelen, even gezellig mee staan te kletsen en weer 2 kijkers voor de Groeten van Max gescoord.

Dank je wel Ryanair dat je weer binnen de tijd op de plaats van bestemming bent geland maar we hebben niet voor je geklapt, komt misschien nog een andere keer..

We hoeven niet op de bagage te wachten, die is met de fietsen, afgelopen zondag al, in het hotel afgeleverd dat aan de overkant van het vliegveld ligt, jeetje wat gemakkelijk,we hoeven alleen maar de weg over te steken om bij hotel Amarys te komen. Vriendelijke en behulpzame receptioniste haalt onze fietsen en bagage te voorschijn. Wat een gemak dat de fietsen direct gebruiksklaar zijn en niet zoals anders nog gemonteerd moeten worden. Voor zover niets als lof voor Fietsvervoerder Soetens!

De tassen herpakt, korte broeken aan en Biarritz gaan verkennen. Mooie badplaats en prachtig weer. De receptioniste had ons een kaartje van een restaurant gegeven in Anglet, dat ligt tussen Biarritz en Bayonne in, gegeten hebben we er niet, sjacherijnige kerel, die vond het belangrijker dat zijn stoep schoon was dan dat hij ons kwam vragen of we iets wilden gebruiken. Maar goed hadden we dat kaartje niet gehad waren we niet in die hoek geweest, en dat was toch wel de moeite. Lekkere pizza op aan het strand. De zon net niet in de zee zien zakken maar terug naar het hotel gefietst om te badderen en wat te luieren. 22km met een paar stevige hellinkjes als voorproefje voor morgen. Dan gaan we richting Spanje even de grens aantikken en weer terug naar Biarritz waar we nog een nachtje in hetzelfde hotel logeren om dan maandag terug naar huis te gaan fietsen.

1. Margo Huizinga:
    25 april 2015
    En toch gewoon mooi weer;-). Geniet ervan!
  2. Gerty:
    25 april 2015
    Hehe....fijn ! Alles op orde en dan start je reis pas echt!
    Veel plezier, enne...goed smeren, en dan bedoel ik nie alleen de keel! En ook nie alleen de fiets! Hojje!
  3. Riky Van Duijnhoven:
    26 april 2015
    Fijn dat nu alles gladjes verloopt. Heerlijk om van jullie avontuurlijke verhalen te mogen genieten.Veel fiets plezier. Liefs vanuut Kuuk
  4. Harold van hees:
    26 april 2015
    Op naar de zon en San Miguel !!!
  5. Annemarie:
    26 april 2015
    Wat fijn dat alles tot op heden prima is verlopen.
    Heel veel fietsplezier voor de komende maand.
    Verheug me al op jullie humoristische verhalen.
    Groetjes
  6. K.H. Federowsky:
    26 april 2015
    fijn dat tot nu toe alles gesmeerd loopt hopelijk houden jullie goed fietsweer succes
  7. Tonnie van Duijnhoven .:
    26 april 2015
    Goede start is het halve werk ik ga het met heel veel plezier volgen .
    Wat een kanjers zijn jullie heel veel succes.
    Groetjes
  8. Ineke:
    26 april 2015
    O Monique ik heb zo moeten lachen om dat stukje op dat toilet met die vrouw en dat alles was ingezeept hahaha! Heel veel plezier en geniet!