Zaterdag 31-5-2014

31 mei 2014 - Immenstaad, Duitsland

Al voor de wekker van 7 wakker, de hele ochtendridel uitgevoerd en dan toch nog te laat op de fiets, het zal 8.10/8.15 uur geweest zijn toen we aanfietsten om de boot van 8.41 te halen, zo'n 10 km. verderop. Met een topsnelheid vliegen we naar Friedrichshafen, met een natte rug (ik) en een druipend voorhoofd (Ben) rijden we de boot op: yes we did it ofwel Jawohl wir haben es geschaft! De flinke wind aan boord zorgt ervoor dat we al weer snel opgedroogd zijn. Geen berg te bekennen aan de overkant, ze zijn in nevel en wolken gehuld, wat jammer nou, het kan zo'n fraai uitzicht zijn. < bij terugkomst zijn ze wel te zien, zie foto>

Overtocht van 12 km. duurt 40 minuten, het is prachtig weer duimen dat het zo blijft.

Gelukkig is dat inderdaad het geval geweest, we hadden geen mooiere dag kunnen wensen. De hele dag zon met af en toe een wolkje ervoor.

Het is 16.00 uur als we Friedrichshafen weer inrijden en mijn teller geeft 94.70 km. aan. Het is er vandaag en morgen feest en een drukte van belang, maar we weten een plekje op een terras aan het water te bemachtigen. Het eerste pas van vandaag. Onderweg niet een keer aangelegd alleen maar bankjes aangedaan en gegeten en gedronken uit de tas en genoten van vooral natuur maar ook van mooie dorpjes en de plaatsen Bregenz en Lindau. Lindau is een eilandje waar we wel even overheen zijn gelopen maar  besloten om te draaien om van de week terug te keren voor een uitgebreid bezoek want dat is het beslist waard. De Bodenseeradweg is helemaal bewegwijzerd en gaat bijna helemaal over fietspaden, af en toe een verhard kiezelpad en een enkele keer langs een B- weg. En vandaag dus door 3 landen, hartstikke mooie tocht!

Na slechts 1 biertje, wat gelijk in de knieën zakt, en een latte machiato fietsen we naar huis onderweg kopen we een fles wijn uit de streek die we koud zetten en morgen bij de asperges gaan eten. 105 km. op de teller, lekker voor de caravan met een rosé-tje en toostje en dan geht es los...onze buurman van nr. 16 pakt zijn accordeon en weet voorlopig van geen ophouden...na het 2de rosé-tje begin ik mee te zingen " tanzen mit mir in den Morgen"....en ga dan maar gauw voor het eten zorgen... Nu hebben we het op en hij is nog bezig! Klaas wat jammer nou dat je in Spanje zit, jij had voor het eten al bij de buurman zijn caravan gezeten ;-)

Ondertussen is het half 8 en zit ik nog steeds in het zonnetje, wat een dag! Dat er nog maar vele mogen volgen, maar dan toch liever zonder achtergrondmuziek..

Wijnand, van harte gefeliciteerd, als het goed is heb je onze felicitaties uit Bregenz al ontvangen, wij nemen er straks eentje op jou.

1. Margo Huizinga:
    1 juni 2014
    Het ziet er allemaal prachtig uit en zo te zien genieten jullie volop. Wij zijn gisteren eindelijk gearriveerd en hoewel de reis vlekkeloos is verlopen, heb je het na 3 dagen auto wel gehad. We zitten op een prachtige plek. Bovenop een berg, geweldig uitzicht, mooi huis en een heerlijk zwembad. Nu schijnt de zon maar gisteren avond een flinke hoosbui gehad. Tv hield er meteen mee op. Vandaag rustig aan, boodschappen doen en genieten.