zaterdag 7 mei 2016

7 mei 2016 - Ulbjerg, Denemarken

Zaterdag 7 mei 2016

Klokslag 6.00 uur kijk ik op de wekker, Floor d’r tijd, och wat zal ze daar de boel op zijn kop zetten met haar geblaf.. wanneer ik weer op de wekker kijk is het 8.30 uur, wat gebeurt hier, dat is in tijden niet meer voorgekomen. Liggen dubben of ik zal gaan rennen maar nee toch maar niet, samen naar de douche. Het toiletgebouw bestaat uit allemaal badkamers ook speciaal voor (jonge)gezinnen, ideaal met kinderbadjes!

Na het ontbijt de fiets op en naar Viborg, een tocht van 25 kilometer, niet de gezelligste langs een N-weg, maar gelukkig is het verkeer hier lang niet zo druk als bij ons. In Viborg 3x naar de vvv gevraagd en uiteindelijk gevonden, gesloten op zaterdag.. maar wel een folder kunnen bemachtigen met daarop een fietsroute waarvan gebruik hebben gemaakt nadat we wat door de stad hadden gelopen, de Dom bezocht  en een broodje op het plein genuttigd hadden waar we ook een kaart voor ome Gerard zijn 80e verjaardag hebben geschreven en gepost.  Mooie landelijke route langs het fjord op, 62 kilometer gefietst. Het was opnieuw een prachtige dag met 27 graden.