Zaterdag13 & zondag14-9-2014

15 september 2014 - Retranchement, Nederland

De zaterdag hebben we lekker geluierd, wat rond gelummeld op de camping, haaientanden gezocht en boodschappen gedaan in Cadzand, niet meer dan een kilometer of 5 op de teller.

Zondagochtend was het al vroeg dag, de wekker gezet op 7.00 uur, afgesproken met Mirjam en Egbert dat we daar rond 12.00 -en zouden zijn. Precies een uur er over gedaan om in Breskens te komen, toch nog een behoorlijke bries op onze neus, wat we niet hadden verwacht. De overtocht duurt een half uurtje. Wat is Vlissingen opgeknapt! Daar is ingeïnvesteerd. Mooie boulevard en aangelegde fietstpaden, maar weer gewoon de LF 1 gevolgd naar camping Groot Valkenisse, kort maar leuke route.

Gezellige dag gehad, strandwandeling naar Zoutelande gemaakt, daar nog even een terasje gepikt en 2 prachtige kussens gekocht voor in onze tuinstoelen thuis.

Om 6 uur hadden we op het nippertje de boot terug maar wel met een zak kibbeling die we aan dek verorberd hebben onder 2 paar toeziende bruine hondenogen...

Het was nog heerlijk fietsweer en we zochten nog niet terug te gaan naar de camping daarom nog even naar de Zeemeeuw om de zon in de zee te zien te zakken. Daar troffen we  toevallig Paul en Tiny die daar aan het toetje zaten, gezellig aangeschoven en weer even bijgekletst. Dagafstand:56 kilometer.

Toch een heel andere vakantie als gepland maar wel erg gezellig met wat familie om je heen, en dat weer...jongens, jongens, het kan niet op! Ook nu weer zit ik in een zonnejurk dit verslagje te maken, half september en zomerse temeperatuur, GENIETEN!

Vanmorgen de dag begonnen met een 10 kilometer rondje rennen, over de dijk stukje strand-haaientanden- en weer terug over de dijk. Straks pakken we de fiets naar Breskens om naar een grote campingwinkel te gaan waar Ben pootjes wil kopen voor de caravan en dan nog even naar Sluis voor wat dagelijkse boodschappen, wordt het weer een relaxdagje.

Slechts 24 km gefietst.

1. Elly van Os:
    15 september 2014
    Wat een leuk verhaal weer. Jullie vervelen je niet begrijp ik. En ja .......
    Het weer zit jullie mee. Je krijgt wat je toekomt toch ?
    Veel plezier nog.
    Gr. Elly