Zondag 10-5-2015

10 mei 2015 - Saint-Evroult-Notre-Dame-du-Bois, Frankrijk

Allebei hebben we vanacht heerlijk gelegen, toeval of niet het bleek wel een boxspring te zijn..roep al sinds onze vakantie in Portugal dat ik die graag eentje zou willen. Naar beneden voor ons ontbijt, waar een heerlijk zacht eitje voor ons klaar staat en een bordje met kaas, ham en worst. Onze vriend wil graag laten zien en horen wat hij van Nederlanders weet, en de paar woorden die hij kent moet hij ook gebruiken, zoals "alles onder controle?". Wat een balletje..maar wel eentje die het goed voor elkaar heeft. Het eerste ontbijt zonder t.v. maar met een "stemmig" achtergrondmuziekje.

Om 9.00 staan we weer startklaar en na 3 kilometer gefietst te hebben heb ik al een natte rug, pfft..jas uit, vervolgens komt er een afdaling, koud! Een jas is teveel en alleen een shirt te weinig, lastig. Het blijft de hele ochtend bewolkt pas na de middag breekt de zon door en wordt het al gauw zo'n 25 graden.

Het eerste dorpje waar we door komen is een "Les Plus Beaux Villages de France", er worden daar iedere dag busladingen gedropt maar gelukkig heb je daar rond 9-en nog geen last van, de naam St. Céneri-le-Gérei, en inderdaad niet groot maar een mooie stek. Net buiten dit dorp zag ik bij het omkijken een bord Alpes Mancelles staan, blijkbaar bestrijken die maar een klein stuk van Normandie-Maine, dus verwachtte ik geen al te grote klimmen meer. Tja, je kunt je vergissen...

Na een kilometer of 45 reden we Sées in, één van de weinige steden in dit gebied, waar we hoopten iets te kunnen gebruiken, één restaurant was er slechts open dat dan ook bomvol zat met etende zondagsgasten. En dan komen wij daar binnen in onze fietskleding (met sokken in de sandalen) en coup helm...Van een, voor onze doen, stevige lunch genoten met als enige gasten koffie en thee daarbij geserveerd..

Ondertussen dat wij binnen zitten breekt buiten de zon door en kunnen wij onze tocht voortzetten zonder jassen, vesten en sokken. Na 82 kilometer bereiken we St. Évroult-Notre-Dame-du-Bois waar we een afgesloten hotel aantreffen -le Relais de l' Abbaye-maar waar Ben via de mail de toegangscode heeft doorgekregen. De kamersleutel ligt netjes klaar. Het is nog zo zonnig dat we ons snel omkleden en een plekje gaan zoeken waar we lekker kunnen gaan lezen. Dat is goed gelukt, na eerst wat inkopen gedaan te hebben strijken we neer langs een plas water naast een camping en genieten daar nog een uurtje of wat  van de zon. Ook vandaag weer 1146 hoogte meters gemaakt, de sterkste klim was 10% en de sterkste daling 11%, totale gefietste afstand 84 kilometer.

1. Elly van Os:
    10 mei 2015
    Wat mooi toch dat jullie dit samen kunnen beleven.
    Fijne tocht vast voor morgen.
  2. K.H. Federowsky:
    11 mei 2015
    volgens mij is deze tocht voor jullie een zacht eitje succes verder
  3. J0senfrieda celissen josenfrieda hom 'nl:
    11 mei 2015
    wat zijn jullie een pittig stel daar zijn wij maar stumpers tegen veel sucses en hou de moet er in groetjes jos en frieda doei xxxxx