Zondag, 11 juni 2017

11 juni 2017 - Roses, Spanje

Vandaag nemen we dan de eerste rustdag.

Om 9.45 uur nemen we de bus naar Cadaqués een mooi wit stadje op 18 kilometer van Rosas in het Parc Natural de Cap de Creus gelegen, een onherbergzaam gebied waar je echt niets met je fiets kunt beginnen.

Ik had er mijn twijfels over, 18 kilometer en zonder bagage, dat moet toch te doen zijn. Maar o zo blij dat we het niet gedaan hebben, levensgevaarlijk in die bergen en dat verkeer dat zo dicht langs de afgronden gaat. En toch zie je dan nog een vakantiefietser in zijn uppie en verschillende wielrenners, onverantwoord.

De tocht er naar toe was al de moeite en het stadje een grote ansichtkaart, maar wat was het warm! We hadden zwemspullen meegenomen maar de strandjes daar bestaan uit vooral keien en niet één parasol, dat nodigde niet uit.

Na wat rondgelopen te hebben een terras gepikt aan het water, wat gedronken en tapas gegeten. Na het eten nog een keer de andere kant opgeklommen en een bus eerder terug genomen dan gereserveerd. Niks is zo vermoeiend als een rustdag, slenteren in de barre zon.

Ben heeft drie weken niet één klacht of pijntje gehad maar vandaag begon hij zijn heup en zijn arm te voelen, conclusie: geen rustdagen inlassen!

Morgen een kilometer of 50 naar Pals, daar mogen we het huis van mijn broer en schoonzus gebruiken. Voor ons is het beste als we van daaruit een paar fietstochten ondernemen.

Hoogtemeters 2x 846 (Ben kon het niet nalaten om met de navigatie in de bus de hoogtemeters op te nemen)

1. Ineke:
    12 juni 2017
    Ziet er ook weer prachtig uit daar! Nog heel veel plezier deze week!