Zondag 15 mei 2016

15 mei 2016 - Frederikshavn, Denemarken

zondag 15 mei 2016 Eerste Pinksterdag

Over vandaag valt niet veel te vertellen. Als eerste in de zon een rondje van 8km gejogd, daarna nog in mijn zonnejurk zitten lezen totdat er veel bewolking kwam en het direct fiks afkoelde. Ook stond er een harde wind wat niet uitnodigt tot een fietstochtje. Dus wat blijven lezen tot we er stijf van werden en alsnog de fiets op zijn gegaan. Bij de receptie gevraagd of er iets in de stad te doen was i.v.m. Pinksteren. Wat blijkt, Pinksteren is hier een belangrijker feest dan Kerst, dus alles gesloten zelfs de horeca. Toch de stad ingereden waar we niet blij van werden, er stond echt een te koude wind. Gelukkig was de supermarkt wel open, lekkere dingen ingeslagen en een potje scrabble gespeeld, eindelijk weer een keer gewonnen! Na het eten trok het weer helemaal open en hebben we de auto(!) gepakt om wat foto’s gaan maken van zowel de oost- als westkust, deze liggen een 25 km boven Frederikshavn slechts 10 km uit elkaar. Geprobeerd om een mooi plaatje te schieten om op canvas af te laten drukken voor op onze slaapkamer.  Het is het noemen eindelijk niet waard maar voor de statistieken:  9km op de teller erbij.