Zondag 17-5-2015

17 mei 2015 - Zierikzee, Nederland

Heerlijk fietsweer vandaag een fris windje maar de zon heeft goed zijn best gedaan en zijn we zelfs nog aardig bijgekleurd.

Van Blankenberge gaat het naar Knokke, door het Zwin naar Nederland. Zagen we gisteren nog 2 vlaggen bij de "grens" tussen Frankrijk en Belgie, hier in het Zwin, komen we niet meer tegen tegen dan een bordje dat wijst op een gezamelijke dijk. Waar je het aan merkt dat je Nederland inrijdt is aan de kudde fietsers en aan de Duitse auto's.

Voor camping de Zwinhoeve waar we afgelopen september hebben gestaan, slaan we af en fietsen we langs het kanaal naar Cadzand. Daar wordt volop gewerkt aan een nieuwe haven, jammer is dan wel dat we niet de panoramaroute kunnen rijden. Die pikken we dan een stuk verder op...en wij niet alleen..

Vlak voor Breskens even een strandpaviljoen aangedaan en heerlijk van het zonnetje, een kop koffie en thee met wafel genoten, hier geen flauwekul dat je op de klok moet kijken om te zien wat je kunt bestellen.

Met de veerpont van Breskens naar Vlissingen. De kaartverkoper maakte geen erge goede beurt, vraagt om Ben zijn 65+ kaart....en wij maar denken dat deze vakantie ons goed heeft gedaan...

Op het pont vermaken we ons, en medepassagiers, door koekkruimels naar een meeuw te gooien die de hele tocht op de boot is gebleven, brutale vogels zijn dat.

Vanaf de oversteek gaan we op de tomtom naar Zierikzee, waar we de nieuwe stek van Ilse gaan bekijken. De tomtom stuurt ons naar Veere waar we voor een pont komen te staan die pas één uur later vertrekt, dat gaan we niet doen, dan maar over de Neeltje Jans, betekent wel een stuk om maar wat maakt het uit met zo'n heerlijk weer en met de wind in de rug is het een fluitje van een cent.

16.15 uur fietsen we Zierikzee in, wat een leuke plaats! Eerst naar het Grand Hotel de WildeMan, wassen en omkleden dan naar Ilse en Bas die vlakbij wonen, in een leuk oud huis dat Bas zelf verbouwd heeft, en nog onder handen heeft. Hij vertelde dat de muren van al de oude huizen in het centrum van Zierikzee, en dat zal wel voor heel Zeeland gelden, nog altijd te lijden hebben van de Watersnoodramp uit 1953!

Ook Mirjam en Egbert waren op de terugweg van de camping nog even langs gekomen. Gezellig geborreld en bijgekletst. Ilse wilde ons ook nog iets van Zierikzee laten zien en daarna heeft ze voor ons gekookt.  Leuk einde van een fijne dag, 99 kilometers gefietst die geen moment te zwaar waren, scheelt enorm als je geen klimpartijen meer tegen komt.

1. Tonnie van Duijnhoven .:
    18 mei 2015
    Op Nederlandse grond ja voor ons ook herkenbaar op de terug weg van onze Frankrijk vakantie overnachten en aten we aan de kust .
    Genoten zo te zien en de eerste bekende weer gezien .