Zondag 21-5-2017

21 mei 2017 - Troisvierges, Luxemburg

Wat een prachtige mooie lange dag was het vandaag. Een dag van jas uit, jas aan. We zaten al voor 9.00 uur op de fiets na een lekker, gezellig en gezond ontbijt en nagezwaaid door Alberta.

Op naar Monschau, waar ik al naar toe wilde maar Ben eerst door Alberta overtuigd moest worden omdat hij de klim vanuit Monschau niet zag zitten. Maar het was de moeite waard. Toeristische plaats maar erg mooi met zijn vele vakwerkhuizen. Het is vandaag 24 graden geweest zo'n zondag waar iedereen van wil profiteren, dus volop fietsers oud en jong en wandelaars die hun hond of lama uit laten (echt waar!). De tweede hond die we vanmorgen zagen was een Hovawart...

Buiten al het asfalt hebben we vandaag diverse keren op zand - en grindpaden gezeten door prachtige natuur, bossen, tussen de weiden en steeds die geweldige uitzichten op de heuvels. Vlak voor Monschau worden we ingehaald door een Nederlands stel waar we wat later mee op hetzelfde terras zaten. Zij sprak ons aan en vroeg wat ons plan is. Zij kwamen uit Breda en waren op de terugweg van een tocht langs de Maas.Van Monschau terug de Vennbahn op was geen doen op de fiets met volle bepakking! Ik ben gaan lopen en Ben moest het laatste stuk over de kiezels toch proberen. Stoere opa!

Bij St.Vith hebben we onze broodjes op een bankje gegeten en ben ik in de bibliotheek naar het toilet geweest. Vreemd toch, op zondag open, een ontzettend groot gebouw waar ik niemand tegen kwam.

Een stel vrolijke Belgen stonden op een erg smal bruggetje klaar om op de foto te gaan toen wij erlangs kwamen." Allemalen de buiken in dan kan die mevrouw er langs".

Als we 93 km op de teller hebben staan komt er een klim van 10%  halleluja. Water op de rug en hijgen als een oud paard en dat allemaal omdat er een kolonie vleermuizen in een tunneltje is gaan wonen.

Dan rijden we Luxemburg in en zijn we bijna in Troisvierges waar een wegversperring ook echt een versperring blijkt te zijn. De laatste klim naar Hotel Lamy en dan hebben we het allebei toch wel gehad. Het is dan 18.30 uur. Lekker douchen en nagloeien in de Ierse pub waar we allebei een geweldige lekkere pizza op hebben. Ben uiteraard met zalm ik een met asperges, nog nooit gegeten, maar lekker! Hotel annex Ierse pub wat wil een mens nog meer!

Dagafstand 104 km,max snelheid 35 (M) 41(B) hoogtemeters: 776, max. klim 10%

1. Margo Huizinga:
    22 mei 2017
    Poehpoeh, ik ben al moe als ik jullie verslag lees en dan weten dat jullie nog heel wat voor de boeg hebben. Maar fijn dat jullie genoten hebben!

Foto's komen me bekend voor, Klaas en ik zijn er ook geweest. Inderdaad een leuk stadje met een prachtige Kerstwinkel ;-)