Zondag 26-4-2015

26 april 2015 - Biarritz, Frankrijk

Wat een nacht, benauwd, een hard kussen en een malloot die me 2x rond 4.40 uur belt. Maar een heerlijke douche en geweldig ontbijt zoals de receptioniste gisteren al beloofde. Van onze vorige fietstocht door Frankrijk weten we dat het ontbijt hier geen klap voor stelt dus was dit een aangename verrassing.

Met regenbroek, overschoenen en jacks aan vertrekken we rond 9.30 richting Spanje. Al gauw klaart het op en kan al dat plastic spul uit en af. Mooie plaatjes geschoten onderweg en de tocht verliep vlekkeloos tot aan St. Jean de Luz, daar gingen we de mist in. Wij spelen het klaar om met tomtom en routeboekje finaal de verkeerde kant op te gaan. Ik heb een keertje geopperd dat ik het gevoel had dat we de verkeerde richting gingen maar ja aan dat richtingsgevoel van mij wordt niet zoveel waarde gehecht..

Met een omweg van pak ' m beet een kilometer of 25, en wat voor kilometers  de ene klim na de de andere, maar Genieten met een zachte G, kwamen we uitendelijk weer op de goede weg uit. Onderweg bij een bakker in the middle of nowhere een heerlijk belegde baguette op. Na 63 kilometer uiteindelijk de Spaanse grens bereikt waar het deze tocht om ging.

Na een lekker ijsje, een verwende hond en een blikje cola ging het weer richting Biarritz. Achter ons werd het boven de oceaan steeds donkerder, heb het proberen te fotograferen maar dat lukt dan toch weer niet zo.. Wij trappen wat we konden maar in St. Jean de Luz, 16 kilometer voor Biarritz barstte het serieus los! Drijfnat, 2 verzopen katten zijn we met (weer) 2 baguettes, 2 gebakjes en een fles rosé bij het hotel aangekomen. Ondanks de regenspullen nat tot op de huid, kleding, sokken, schoenen alles konden we uitwringen. Dus wasje gedaan, verwarming aan en lekker eten en drinken op bed. Welverdiend na 100 kilometer- met 1100 hoogtemeters en met snelste daling 45 kilometer per uur, gem. snelheid 15 km....laat zal het niet worden..welteruste.

1. Anneke:
    26 april 2015
    Goed begin is t halve werk... Van dat harde matras merk je waarschijnlijk niks meer vannacht ;) Slaap lekker!
  2. Anneke:
    Uhh kussen..
  3. Elly van Os:
    26 april 2015
    Echt respect voor jullie.
    Welterusten
  4. Tonnie van Duijnhoven .:
    26 april 2015
    De terugreis is begonnen het is toch wel het vakantiegevoel mooie foto,s en heerlijk stokbrood met Franse kaas laat het jullie smaken ik kijk al uit naar het volgende verslag.
    De groeten uit een druilerig Cuijk geen zonnige Koningdag morgen de dikke jas weer aan .
  5. Margo Huizinga:
    27 april 2015
    Respect hoor, maar het weer valt toch nog niet tegen als je het grootste deel van de dag droog hebt gereden. Mooie plaatjes! Hier is het nu nog droog en zonnig. Valt alleszins mee;-).
  6. Annie Manshanden:
    28 april 2015
    Wat een start !! Succes verder!