Zondag 26 mei van Herrieden naar Mörnsheim in eerste instantie maar dat werd Wasserzell

26 mei 2019 - Eichstätt, Duitsland

Om 8.45 uur staan we weer klaar voor vertrek, een mevrouw die bij haar auto staat vraagt heel verbaasd komen jullie helemaal uit Nederland. Zij zijn met de auto onderweg naar Kroatië en hebben gisteren in de stortbui een aanrijding gehad. Ze was er nog van onder de indruk maar ook van onze onderneming.

We vliegen over prima asfalt en over witte gravel door een prachtige, afwisselde natuur over een vrij vlak terrein. We komen langs de Altmühlsee. Het hoogtepunt van vandaag is toch wel dat we in de buurt van Dittenheim in een zitmaaierkonvooi terecht komen. Als zij afslaan kan ik er een foto van maken en tot me door laten dringen wat we nou eigenlijk aan het inhalen waren geweest.

Om 12.15 uur en na 52 kilometer nemen we een pauze in Treuchtlingen waar we een gebakje pakken op Marijke’s verjaardag. Hierna volgen we weer de Altmühlroute met zijn natuurschoon tussen de beboste heuvels. Het is een geliefde fietsroute te zien aan de vele dagjesmensen op de fiets, verreweg de meeste op e-bikes.

Om half 2 zitten we nog maar op 10 kilometer van onze geplande overnachting. We hebben nog 26 minuten om te annuleren die we dan ook gebruiken en Ben maakt een nieuwe reservering voor 30 kilometer verderop in Eichstätt.

Weer verandert het landschap, we komen door bossen en langs rotsen. Bij Eßlingen staan rifrotsen de zogeheten Twaalf apostelen en verderop bij Dollnstein staan de vrijwel losstaande Burgsteinfelsen die een paar waaghalzen aan het beklimmen zijn. Hier pauzeren we ook nog even aan het water voor een kracker en een pakje drinken.

Als het plaatsnaambord aangeeft dat het nog 5 kilometer naar Eichstätt is, zegt de navigatie dat we toch echt naar links moeten i.p.v. rechts en dat de bestemming na 300 meter bereikt is. Waar waren we zonder al die techniek, het ene hotel annuleren en een ander boeken langs de kant van de weg en zonder navigatie waren er nog 10 kilometer bijgekomen op de 92 die we vandaag hebben gereden. Aankomst 15.45 uur bij hotel Schweiger in Wasserzell (gemeente Eichstätt) . Met zijn heerlijke stortdouche en zonnig terras waar we lekker wat gedronken en gegeten hebben.

Totale gereden afstand 769 kilometer.

1. Anita:
    26 mei 2019
    Weer een geweldige dag zoals ik lees. Ook de foto's zijn gaaf tot morgen
  2. Marijke Jacobs:
    26 mei 2019
    Nog steeds goed bezig jullie, petje af!!
    Leuk te horen dat jullie ter ere van mijn verjaardag jezelf op taart getrakteerd hebben. Dik verdiend!!
  3. Elly van Os:
    26 mei 2019
    Wat een variatie onderweg, mooi en leuk, vooral die optocht.
    Grappig.
    Fijn dat het goed gaat.
    Veel succes voor morgen x
  4. Mariëtte:
    26 mei 2019
    Wel goed de dagen in de gaten houden Monique, het is toch echt zondag 26 mei en geen zaterdag. Hopelijk ben je niet door de hitte bevangen.Succes morgen.