Zondag 8 mei 2016

8 mei 2016 - Ulbjerg, Denemarken

Zondag 8 mei 2016

Om 9.00 wakker geworden, we hebben echt vakantie! Ondanks dat Ben vannacht weer flink last van zijn heup heeft gehad en heeft  liggen woelen, gelukkig heeft hij er op de fiets geen last van.

Rustig ontbeten en mama gebeld voor Moederdag en tegen 11.30 uur stappen we op de fiets en gaan we de fietsroute van gisteren vervolgen langs het fjord. Het is de nationale fietsroute nr. 12. We krijgen heel wat zand-en kiezelpaden te verduren en pittige klimmen.  Max. afdalingssnelheid 43,2! Het is een bijzondere warme dag we halen de 33 graden. We picknicken aan een strandje waar de ferry naar een eilandje vertrekt wat bedrijvigheid met zich meebrengt en waar div kiosken zijn. Omdat er een stevige wind staat die we op de terugweg pal van voren krijgen draaien we na 25 km om. Vandaag 52 kilomeer op de teller, 10 minder dan gisteren maar een stuk zwaarder en zeer de moeite waard. Nog even de tijd genomen om in bikini van het zonnetje te genieten en die aftekening van mijn fietsbroek weg te zien te krijgen, we zijn goed verkleurd. Met de Hanenberg ge-appd hoe het met onze Floor gaat, we missen haar behoorlijk. Maar we zijn gerustgesteld, ze doet het erg goed en kan zonder problemen tot 8.30 uur wachten tot ze uitgelaten wordt, als ze dat nou thuis eens vol gaat houden! Een paar foto’s doorgestuurd gekregen waarop ze volop aan het spelen is.