Dinsdag 19 augustus Göteborg

19 augustus 2025 - Gotenburg, Zweden

Om 9.10 uur rijden we camping Askim Strand op waar we met onze fietsen en bagage gedropt worden. Iedereen gaat druk aan de slag om de fietsen rijklaar te maken en op te tuigen en ondertussen wordt er over en weer geïnformeerd wat de plannen zijn. Het gaat er heel relaxed aan toe, niemand maakt echt haast. Opvallend dat verschillende koppels Berlijn gaan aandoen en een stel wil over Rügen en nog een stukje Polen mee pikken. Ze denken een week of 6 onderweg te zijn op hun e-bikes. Waar de meerderheid zich overigens op gaat verplaatsen!

Een Nederlands stel dat op de camping verblijft en vanavond met de bus terug naar huis gaat vertelt dat ze 4 weken een ronde door Zweden hebben gemaakt en 4 weken stralend weer hebben gehad. Het lijkt erop dat ze alles op hebben gemaakt. Scheen rond 7en nog de zon de rest van de dag was het (zwaar) bewolkt. Op weg naar het hotel was een jasje goed te hebben.

Om 10.15 zijn we bij hotel Heden waar we de fietsen en bagage achter kunnen laten om de stad te gaan verkennen. Kamer is vanaf 15.00 uur beschikbaar maar een uurtje voor tijd zijn we terug. Afgebrand na zo'n busreis met aansluitend  3 1/2 uur sjouwen door de stad.

Göteborg is de op één na grootste stad van Zweden met de belangrijkste haven en Hollands aandoende grachten. Afwisselende oude en nieuwe gebouwen. Een levendige stad met veel jongelui, vanwege start nieuwe schooljaar misschien? We worden iig aangesproken door een groepje of ze met ons op de foto mogen. Voor een project van school moeten ze met iemand op de foto met een geruit overhemd. Opdracht geslaagd.

We hebben een heerlijke ruime kamer met 3 slaapplekken een zitbank, bureau en koelkastje waar ons eten van de 7eleven voor vanavond al instaat. Kamer is tevens fietsstalling. Douchen en bijkomen, morgen start het echte avontuur.

De eerste 11 fietskilometer staan op de teller. (En 9 km op de stappenteller)

Foto’s

6 Reacties

  1. Anita Bastiaanssen:
    19 augustus 2025
    Nou een goed begin. Succes morgen
  2. JokeGiesbers:
    19 augustus 2025
    Het avontuur kan beginnen. Veel plezier en succes morgen en hopelijk het zonnetje erbij!
  3. Erik:
    19 augustus 2025
    Fijne vakantie en duimen voor goed weer en wind in de rug 👌
  4. Annelies:
    19 augustus 2025
    Mooi daar en fiets ze
  5. Mariëtte:
    19 augustus 2025
    Fijn dat Ben zijn ruitjeshemd heeft meegenomen. Veel plezier!
  6. Helmut:
    20 augustus 2025
    ik zei nog tegen Ben neem genoeg geruite hemdjes mee
    fijne fietsdagen !