Vrijdag 19 april 2019

19 april 2019 - Rijsbergen, Nederland

Vanmorgen zijn we om 8.00 uur op de fiets vertrokken voor een rondje door Nederland ter voorbereiding op onze fietstocht naar Grado  over een paar weken. Het is 2 jaar geleden dat we een fietstrektocht hebben gehouden en we zijn benieuwd of onze body's bestand zijn tegen zoveel fietsuren. De weergoden zijn ons zéér gunstig gezind, het beloofd een prachtig weekend te worden in heel Nederland en in het bijzonder in het westen van het land. Met de wind in de rug zoeven we via Haps, Volkel, Uden, Veghel, ,Schijndel, Boxtel, Haaren, Moergestel, Oisterwijk naar Heukelom waar we om 11.30 uur stoppen voor een picknick, 63 km op de teller.

Over de Dommel, langs de Kampina verder via Tilburg, Gilze, Bavel, door het Mastbos nog een stop in Ulvenhout voor een lekkere kop aspergesoep bij de Uitdaging, een leerbedrijf voor zwakbegaafden in de pastorie van het dorp.

We fietsen zo vlot dat we even met het B&B bellen of we niet eerder mogen aankomen, vanaf 16.00 uur kunnen we terecht. In Rijsbergen slaan we eten in voor vanavond en klokslag 16.00 uur staan we op de stoep bij B&B achter de Linden wat bestaat uit diverse gebouwen aan de doorgaande weg van Rijsbergen. Het huisvestigt niet alleen de woning en B&B maar ook een kookstudio en bedrijf voor open haarden. Na een kop thee met beide eigenaren in de woonkeuken gaan we ons opfrissen en mogen we in de tuin achter de kookstudio van de laatste zonnestralen genieten terwijl we ons te goed doen aan een biertje, roseetje en het avondeten van de Plus.

Op de kop af 100 km op de teller en bij geen van beide is er sprake van pijntjes of ongemakken.

1. Kees en Tonnie:
    19 april 2019
    Dag Ben en Moniek, heel veel succes.
    Grado Italie? Fietsen julie daarheen vanuit Cuijk? wat leuk.
    Wij slaan dit jaar over, zijn zelf een nieuw huis aan het bouwen, volgend jaar misschien weer...
    Volgen jullie weer graag. Succes.
    groet Kees en Tonnie
  2. Elly van Os:
    19 april 2019
    Zo te lezen zijn jullie het fietsen nog niet verleerd. Een goed begin is het halve werk. Op naar Italië !
    Wat heerlijk met dit weer, geniet ervan. Veel plezier saampjes.
  3. Ineke:
    19 april 2019
    Leuk om jullie verslag weer te lezen Monique en Ben, geniet van deze mooie Paasfietstocht👍🌞😘
  4. Mariëtte:
    19 april 2019
    Voor het weer hoeven jullie nu echt niet naar het buitenland. Fijne Paasdagen op de fiets!
  5. Riky Van Duijnhoven:
    19 april 2019
    Dat biertje en roseetje gaat er wel in na zo,n heerlijk tochtje
    Geniet van de mooie uitdagingen en van alles wat er op jullie pad komt
    Op naar jullie topprestaties
    Fijne paasdagen