Woensdag 12 juni 2019 Grado

12 juni 2019 - Grado, Italië

Lekker geluierd, de laatste ochtend dat dat kon. Ben maakt de fietsen schoon en smeert de boel zodat het morgen allemaal weer soepel loopt voor de twee laatste etappes.

Daarna fietsen we weer de stad in nu op zoek naar het officiële eind-begin punt van de Alpe Adria Radweg. Ben verwacht er een bord aan te treffen maar nada- niënte. Nog wat langs de winkeltjes en door de oude stad waar we een hele poos met een Nederlands gepensioneerd echtpaar staan te kletsen die met de caravan hier zijn. Je hoort bijna geen Nederlands praten, er zijn hier vooral Oostenrijkers maar ook Polen, Hongaren en Roemenen. Daarna voor de dagelijkse boodschappen naar de Spar en na de lunch strijken we weer bij het zwembad neer. Of we vanavond ook komen zingen vraagt een meisje van het animatieteam... Ze moet er zelf ook om lachen. Nee, dankjewel.

Als de zon er is, is het zoals alle andere dagen knap warm, maar er zijn nu veel meer wolken en er staat behoorlijk wat wind. Als we die morgen in de rug hebben is het prima.

Voor een laatste drankje naar het terrasje aan een leeg strand en dan de tassen inpakken. Morgen weer op de pedalen!

21 km op de teller deze laatste rustdag.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl