Zaterdag van Padrón naar Pontevedra

16 september 2023 - Pontevedra, Spanje

Wat een vervelende nacht was dat, veel te laat en veel te vet gegeten, benauwd en warm, kussen waar ik niet alles over te vertellen had en dan nog een bonkend en krakend bed van de buren, waar zijn mijn oordoppen?

In dezelfde ballentent waar we gisteren gegeten hebben pal naast het hostal moeten we ook ontbijten.  Er is verder niets anders in de buurt. Het hele terras zit vol met wandelaars en binnen moeten we aansluiten in de rij, wat een drukte. Deze lui lopen de Portugese camino en voor de meeste zal dit hun laatste traject zijn. Ben er jaloers op.  Wij hebben ons hoogtepunt gehad en eindelijk moet je dan stoppen wordt er altijd gezegd. Maar wij willen door naar Porto omdat we dan de hele lijn van Noordwest Nederland vanaf Den Helder naar Santiago door kunnen trekken naar Porto waar we al ooit gestart zijn voor onze fietsvakantie naar Faro. Vanaf het Noordoosten van ons land, uit Groningen zijn we tot aan Girona gekomen. Blijven er twee stukje die nog gefietst moeten worden over: van Den Helder naar Groningen wat niet zo'n probleem zal zijn en van Girona naar Faro wat wel een probleem is. Misschien te doen op elektrische fietsen?

Goed eerst maar eens Porto zien te bereiken. De weersvoorspelling was niet best dus hadden we besloten niet te ver te gaan. Pontevedra ligt op 42 km dat is een mooie afstand voor vandaag. De eerste paar kilometers volgen we GoogleMaps die ons van de N550 afleid door dorpjes om vervolgens weer met een lus op de dezelfde N weg terug te laten komen. Het is zaterdag dus weinig tot geen vrachtverkeer. We hebben geen zin in deze ongein dus knallen we op de borden over strak asfalt naar Pontevedra waar we om 13.15 al waren. Vanaf een hoog punt tijdens het fietsen denk ik tot twee keer toe water te zien liggen. Wat klopte. Pontevedra ligt aan een riviermonding die in de Atlantische Oceaan uit stroomt.  Daar wil ik heen! Pakken we de fietsen daarvoor? Nee Ben wil wandelen, missie mislukt geen zee gezien,  te ver weg en het begint te regenen.  Mijn zin is over we wandelen een stuk door de oude stad, de tweede stad na Santiago,  en schuilen achter een sangria voor een wat fellere bui. Ook hier en onderweg weer volop caminogangers tegen gekomen. Heb nooit geweten dat het zo'n drukke wandelweg is. Zou september er een uitgelezen maand voor zijn?

Mijn hoop is gevestigd op morgen voordat we hier vertrekken de zee te hebben kunnen zien als goedmakertje voor Finnesterre wat we hebben laten liggen.

Ook voor morgen wordt er geen best weer aangegeven, we wachten maar af.

De totale kilometerstand staat nu op 899. Hoogtemeters vandaag: 487

Uit de stad weer een salade meegebracht en een heerlijk stuk meloen. Benen omhoog en uitrusten de komende dagen krijgen ze het nog zwaar te verduren!

Hotel Alda Estación, prima plek/bed dat wordt zeker een betere nacht dan afgelopen nacht.

1. Anita:
    17 september 2023
    Weer een nieuwe dag voor jullie. Die van gisteren was weer geweldig om te lezen. Ik kijk uit naar vanavond.
  2. Riky Van Duijnhoven:
    Wat een bikkels zijn jullie.! Succes groetjes vanuut Kuuk
  3. Elly van Os:
    17 september 2023
    Jemig, 900 km gefietst al !
    Wat een eind.

Hoeveel staat er totaal op de planning ?

Succes maar weer. Hopelijk vannacht een beter bed.