Dinsdag 23-5-2017

23 mei 2017 - Sentzich, Frankrijk

Eèèhh, wat een balletje die receptionist lekker denigrerend doen dat we niets gebruikt hadden in het restaurant, terwijl de rekening veel hoger was dan de vorige overnachting plus diner!

Om 9.00 uur vertrekken we met een valse start, vergeten om de bidons te vullen dus terug naar het hotel. " Vul er maar eentje met wijn, om de rekening wat op te trekken"!

Van Mersch naar Luxemburg-stad is verreweg het eenvoudigste traject tot nu toe. Afgelopen dagen heb ik onderweg toch wel een paar keer bedacht dat ik Spanje nooit ga halen, maar als de dagen zoals vandaag zijn moet dat gaan lukken.

Gisteravond appte Rob dat hij in Luxemburg aan het werk is. Zou het niet leuk zijn om elkaar te ontmoeten en misschien kan ik hem wat spullen mee terug geven, zoals gewoonlijk heb ik weer te royaal ingepakt. Rob geappt dat wij onderweg naar hem waren, logeerden wij gisteren in Hotel Val de Fleuri, het bedrijf waar Rob werkt is gevestigd in Val de Fleuri.

Vanwege de zoveelste Rue Barrée waren we al van de route en hebben we nauwelijks om hoeven te rijden. Rob zijn lunch vervroegd en wij een latte genomen op het terras van de Italiaan, die niet echt blij met ons waren.

De route liep vervolgens dwars door de stad. Wat een drukte! Gauw een foto nemen en laten nemen en zien dat we eruit komen.

Opnieuw een zomerse dag met een temperatuur boven de 30 graden en opnieuw een landelijke picknick, waarbij een grote zwarte Labrador Retriever onze laatst knäcker mocht hebben. Op zoek naar de supermarkt gaan we 2 keer de grens over en doen we de boodschappen alsnog voor het laatst in Luxemburg.

Het allereerste plaatsje in Frankrijk is direct " Le Plus Beau Ville de France"...we kunnen het maar gehad hebben. Het B&B waar we logeren, Le Clos Du Verger in Sentzich is niet direct te vinden. Volgens Ben moet het een oude boerderij zijn, dat overtreft onze verwachting. Een prachtige grote tuin met voor de gasten een speciaal terrasje waar we om 16.30 uur een lekker koud glas water krijgen. De tassen naar boven, douchen het wasje aan de waslijn en wij ploffen op het terras voor de rest van de avond. Nog slechts 1 land te gaan.

Dagafstand: 64 km, max. klim 7%, hoogte meters 456, max snelheid 38,8(M) 42,1 (B) totale afstand 323 km

1. Marijke Jacobs:
    23 mei 2017
    Nou, op deze manier halen jullie Spanje op je sloffen.
    Het weer is jullie wel heel goed gezind, zullen jullie wel verdiend hebben!! Nog heel veel fietsplezier, en vooral zonnige dagen.
  2. Elly van Os:
    23 mei 2017
    Wat geniet ik toch elke dag weer van je schitterend, op z n Monique's, geschreven verslag.
    Elke dag is zó anders en wat delen jullie vele leuke momenten samen.
    Dat pakken ze je nooit meer af.
    Veel succes en fietsplezier morgen.
    Gr Elly en Roland
  3. Johan van Dijk:
    23 mei 2017
    Wederom een heel mooi verslag. Jullie zien nog eens wat. En dan met zo'n mooi weer, dat is SPORTIEF genieten. Mooie foto's. Nog vele mooie fietskilometers samen en succes. Gr. Johan