Maandag 22 mei 2017

22 mei 2017 - Mersch, Luxemburg

Op tijd er uit en ontbeten en buiten in het zonnetje het verslag van gisteren uitgewerkt.

Dat lukte gisteravond niet meer omdat het heel lang duurde voordat we een overnachting voor vanavond geregeld hadden. Het wordt Hotel Val de Fleurie in Mersch. Weeronline geeft voor vandaag een 9 dus tassen opladen en wegwezen: 9.30 uur.
Op de TomTom naar Niederwampach waar we de beschreven route weer oppikken. Wat een prachtige dag is het opnieuw, we treffen het ongelooflijk met het weer! Het is een compleet zomerse dag mijn fietscomputer gaf vanmiddag 32,2 graden aan!

De hele dag volgen we een beek of riviertje door het lieflijke Luxemburgse land. Het klinkt zo afgezaagd maar het is gewoon een geweldig landschap om doorheen te fietsen. De dag kan niet stuk. Zelfs niet als we alle hoeken van Wltz gezien hebben. Omhoog en omlaag naar links naar rechts en weer terug, zelfs met de navigatie lukt het niet. Wat een puzzel! Gelukkig weet een voorbijganger raad en na nog meer geklim zitten we uiteindelijk weer op de route.

Onderweg een vosje gespot en kunnen fotograferen, met een prachtige zwarte reiger met vuurrode snavel lukte dat niet, die bleef niet op ons staan te wachten. En een zwemmende bisamrat, of die op de foto te zien is weet ik nog niet de i-pad ligt aan de oplader. Ik zit dit verslag voor het eerst op mijn mobiel te maken.

De eerste haarspeldbochten zijn een feit. We hebben flink geklommen maar ook stevige afdalingen gehad, wat een geslinger! Terwijl we met een 1 km lange klim van 7% bezig zijn komt er een vakantiefietser afdalen die me toeroept:" even volhouden nog!" Het zijn toch alleen van die gekke Nederlanders die bepakt en bezakt rond fietsen.

In Ettelbruck eten gekocht voor vanavond wat we heerlijk op onze eigen balkon kunnen opeten. Aankomst hotel 18.15 uur. Koelkast met koude dranken en waterkoker voor mijn theetje. Wij komen vandaag niet meer naar beneden.

Dagafstand: 92 km, max klim 11%, max snelheid 43 km, hoogtemeters: 908

1. Ineke:
    22 mei 2017
    Leuk Monique en Ben om jullie verhalen weer te lezen en jullie zo te volgen op deze reis! Succes en nog veel fiets plezier!
  2. Johan van Dijk:
    22 mei 2017
    Schitterend om jullie verslagen te lezen. Wat treffen jullie het met het weer, ruim 30 graden. De vooruitzichten zien er ook goed uit. Kijk al weer uit naar jullie volgend verslag. Geniet ervan en nog heel veel schitterende momenten die jullie ongetwijfeld nog gaan beleven. Succes.
  3. Wim Grutters:
    22 mei 2017
    Ga zo door en houd ons op de hoogte.Veel fietsplezier.