Woensdag 24-5-2017

24 mei 2017 - Delme, Frankrijk

Om 8.30 uur staan we weer startklaar en geeft mijn computer al 22.8 graden aan. Waren het gisteren veel bruggetjes, vandaag zijn het héél veel dorpjes die allemaal in een dal liggen. Waar we iedere keer weer induiken om er vervolgens aan de andere kant weer uit te moeten klimmen.

Van 8.30 uur tot 16.00 uur gefietst over 90 kilometer met 5 hellingen van 4, 5 van 5, 2 van 6, 4 van 7 , 3 van 8 en 1 van 10% en dat allemaal in de zon! Nicole en Gerty, ik geloof serieus dat een marathon lopen minder zwaar is!

Het allereerste stukje ging vanmorgen over het Moezelfietspad de rest van de dag hebben we op B wegen gezeten met relatief weinig verkeer. Vooral tractoren en ander groot geschut. Het is bijna niet anders dan graanvelden en veeteelt. Zo af en toe werden we door een koe nagekeken. De meeste "bonjours" komen van wielrenners. Maar het weinige persoonsverkeer scheurt er wel op los!  Als we dan net zelf naar beneden aan het suizen zijn en er komt zo'n malloot op je af, gaat er toch wel iets door je heen.

We zitten nu in hotel A la XII Borne in Delme, het hotel heeft een restaurant maar daar wilde ik liever geen gebruik van maken. Ben niet zo gecharmeerd van de Franse keuken, geef mij maar een pizza....zie foto.

Zoals gezegd was de dagafstand 90 km, max snelheid 41,6 (M) 47,8 (B), max klim 10%, 926 hoogtemeters, totaal gereden afstand: 413 kilometer

1. Margo Huizinga:
    24 mei 2017
    Ben heeft de poes toch wel mee laten eten van de pizza he? Wat een mazzel hebben jullie weer met het weer!
  2. Johan van Dijk:
    25 mei 2017
    Goed weer, mooi wat hoogtemeters, leuke dorpjes, genieten onderweg, wat wil je nog meer. PERFECT. Op naar de volgende etappe.