Dinsdag 4 juni 2019 van Mühldorf naar Finkenstein

4 juni 2019 - Finkenstein am Faaker See, Oostenrijk

Om half negen staan we al weer klaar om naar Villach af te zakken. Vanwege het prachtige zomerweer wilden we graag iets met een zwembad, dat lukte niet in Villach daarom gaan we een stukje verder naar Finkenstein.

De eerste anderhalve kilometer waar we gisteren veertien minuten over deden doen we nu in drie minuten! We gaan in supervaart kriskras door de Alpen. In Spittal is een omleiding die perfect wordt bewegwijzerd. Dat laat zien hoe druk deze route is, ook vandaag weer door veel e-bike vakantiefietsers ingehaald. Grappig dat één van de stellen die gisteren tegelijk met ons door de berg ging met de trein, twee keer langs ons op komt fietsen als wij iets langs de weg zitten te eten.

Om 10.40 uur hebben we al 35 kilometer op de teller staan als we afstappen voor een nectarine aan de Drau. Het is warm en het zwembad lonkt. Om iets over 12-en zijn we in Villach waar ik toch wel iets van gezien wil hebben, dus een kort rondje door de stad, ach een ijsje kan er wel van af en dan door naar Finkenstein waar we om 14.00 aankomen bij Finkensteiner Hof na toch weer een klim, speurtochtje en twee keer de weg vragen.

Om 14.30 uur ligt Monique op d’r zonnebedje te genieten, het lijkt wel vakantie!

Het eten komt vanavond weer een keertje uit de supermarkt en als we op de kamer zijn trekt het helemaal dicht en onweert het even. Kort daarna klaart het weer op en kunnen we nog op ons balkon zitten.

Morgen gaan we de Italiaanse grens over het is nog ongeveer 210 kilometer naar de eindbestemming Grado.

Vandaag 72 km in recordtempo, gemiddelde snelheid 17, max. snelheid 41, hoogtemeters 259, totale afstand 1427 kilometer.

1. Nel:
    4 juni 2019
    Grado: jullie zijn er zo! de Alpen afrollen en je valt in zee....
    of staat er nog stiekum een bergje in de weg?
  2. Anita:
    4 juni 2019
    Wij hadden vandaag ook een drukke dag. Moesten naar Sint Anthonis. Kapper tandarts fysio en met de honden naar de dierenarts. Daarna weer naar Someren en van het benauwde weer genoten. Zitten nu nog te wachten op een flinke regenbui maar die zal wel weer voorbij glijden.
    Ik geniet iedere dag van jullie belevenissen. Nog ff volhouden en dan een weekje rust.
  3. Margo Huizinga:
    5 juni 2019
    Heerlijk dat je kunt genieten van het mooie weer na zo'n tocht. Voor ons zit het er weer op. Geniet nog van de komende 1, 5 week met wat meer rust.