Donderdag 4-9-2014

4 september 2014 - Cuijk, Nederland

Vakantie! In zover dat de laatste klant is geweest en de werkkamer aan kant is, de rest komt morgen, nu eerst even lekker in het zonnetje bedenken wat er allemaal mee moet. Volgens weeronline staan ons 2 prachtige zonnige weken te wachten, wel of geen lange broek, alleen maar topjes...moeilijk om zulke overwegingen te maken, de ruimte in de fietstassen is maar beperkt.

Onze voorbereidingen zijn al een paar weken aan de gang, zo heb ik een helm aangeschaft- ook al zoiets ongemakkelijks om mee te nemen-Ben heeft een bijna ongebruikte die, als je het goed doet, al vervangen zou moeten worden. "Handel" volgens ons. Wel heeft hij een gps gekocht en een nieuwe kilometerteller. De oude is onlangs tijdens een kampeerweekend eraf gehobbeld. Komt dat even goed uit, nu heeft hij er een die ook de temperatuur en hoogte aangeeft, net wat hij wilde..

Het boekje "Onbegrensd fietsen door de Provence" van Paul Benjaminse hebben we gelezen, de vlucht naar en van Marseille is maanden geleden al geboekt en de eerste 3 hotels hebben we vastgelegd.

De bedoeling is om vanaf de luchthaven met de bus naar Aix en Provence te gaan, daar even rond te kijken om vervolgens de route op te zien te pikken naar Salon de Provence waar we de eerste overnachting hebben. Onderweg plotten we de route zodat onze volgers ook op de kaart kunnen zien waar wij verblijven.

Nu hopen dat mijn fiets morgen klaar is. Vorige week hebben we ze allebei voor een beurt weggebracht, bleek er in de mijne een scheurtje in het frame te zitten. Daar mocht niet meer mee gefietst worden. Koga geeft levenslange garantie op frames dus een nieuwe werd er besteld maar na enig onderhandelen wordt mijn karretje na de vakantie ingeruild tegen een prachtig nieuw exemplaar waar ik al stiekem zin in had maar wat niet nodig was. Zo'n scheurtje hoeft dus niet altijd verkeerd uit te pakken.. Liever nam ik 'm al deze vakantie mee maar ze hebben zoveel tijdens het vervoer te lijden dat we er op deze manier verstandiger aan doen.

Hoewel Ben steeds meer handigheid krijgt in het ontmantelen van de fietsen ziet hij er wel tegenop, maar ja, dat hoort er nu eenmaal bij. Misschien volgend jaar een tocht vanaf huis...?? Maar nu eerst deze uitdaging, we hebben er zin in!!

1. Margo Huizinga:
    4 september 2014
    En wij verheugen ons weer op de verhalen. Heel veel plezier en mooi weer!
  2. Annemarie:
    4 september 2014
    heel veel plezier Monique en Ben. Wij gaan genieten van jullie mooie verhalen.
  3. Harold van hees:
    4 september 2014
    Beter een scheurtje in het frame,als een onderbroek zonder zeem.veel plezier samen gr Harold
  4. Kees en Tonnie:
    4 september 2014
    Ben en Monique, Een heel mooie reis gewenst.
    Wij zullen onze KOGA ook eens inspecteren, hebben naar Rome en ook in Ierland ook de nodige hobbels en gaten in de weg moeten doorstaan.
    Maar wij volgen jullie verhalen graag. Succes
    tot dan, groet Kees en Tonnie
  5. Bep:
    Hallo Monique en Ben,
    Een hele fijne vakantie gewenst en hopelijk hebben jullie mooi weer.

Veel fietsplezier gewenst!

Groetjes Bep
  6. Nico van hees:
    5 september 2014
    fijne fiets?? vakantie groetjes fam van hees