Elfstedentocht dag 4

8 september 2021 - Sneek, Nederland

Woensdag 8 september 2021

En opnieuw is het een stralende dag, alleen niet bij mij. Wat een klote nacht! Flut kussen dat voor geen meter lag en ondanks dat alle raampjes tegenover elkaar open stonden was het erg benauwd op de zolderkamer. Wat jammer van zo'n mooi onderkomen.

Ondanks dat we zelf voor het ontbijt moeten zorgen en de afwas weg werken  zitten we nog wat vroeger op de fiets dan de andere ochtenden. Pluk de dag zullen we maar zeggen...

Even een sightseeing-rondje door het centrum en om 9.30 uur laten we Leeuwarden achter ons liggen. Met 35 km per uur zoeven we onder het Margaretha Zelle Akwaduct door en volgen we de Zwette of ook wel de Sneekertrekvaart genoemd de waterverbinding tussen Sneek en Leeuwarden.

Net voorbij de stad zien we een stel mensen op een bruggetje staan die een groep suppers aan het aanmoedigen zijn.  Verderop, een paar bruggetjes verder, vraag ik twee jongens in een bootje of er een wedstrijd bezig is. Het blijkt om een stage (?) te gaan. In 5 dagen legt deze groep de 11 stedentocht op een sup af! Vandaag gaan ze tot Sloten. En wij grappen dat de aanmoedigingen voor ons waren...daar is onze fietstocht toch niets bij vergeleken!

We passeren Weidumerhout waar we een paar jaar geleden op de camping hebben gestaan. De camping bestaat niet meer daar voor in de plaats zijn er her en der hotelkamers op het terrein gemaakt. Ziet er mooi uit!

De wind die in het algemeen best tegen kan zitten hier in het open land van Friesland is ons alle dagen goed gezind geweest, hij kwam grotendeels uit het zuid oosten wat betekent dat we hem alleen vanmorgen wat tegen hebben gehad, maar het mag geen naam hebben.

Het idee om in Sneek een zonnig terras te pikken mislukt en strijken we 7 km verder in IJlst neer op hetzelfde terras als waar we zondag vanaf gestart zijn.

Het is dan goed 12.00 uur en 35 km verder.

Het cirkeltje is rond  272 km op de teller.

De gevolgde route van vandaag:

62,17,99,31,58,56,61,41,73,13,89,62,16,80 bordje centrum Sneek, 40.

Wat hebben we ontzettend geboft met het weer, prachtige zonnige dagen met weinig wind. Niet voor te stellen hoe het hier in de winter is om te fietsen, laat staan schaatsen!

1. Rina Verbiesen-Peeters:
    Hoi hoi,
    Wat is ‘t wederom weer ‘n mooi reisverslag, knap omschreven, elke keer weer.

Groetjes Rina
  2. Anita:
    8 september 2021
    War fijn dat jullie genoten hebben . Ik ook van de verhalen. Ook het weer was geweldig.
  3. Margo Huizinga:
    8 september 2021
    Het zit er weer op helaas. Maar er komt nog meer moois aan voor jullie. Geniet ervan!
  4. Nel:
    8 september 2021
    Op naar huis??? en nagenieten