Fietsroute Elzas

2 september 2022 - Cuijk, Nederland

Na ons ieniemienie fietstochtje van vorig jaar en 3 jaar na onze laatste echte tocht liggen de fietstassen weer klaar voor onze tocht door de Elzas. Tijdens de eerste lockdown zagen we een t.v. programma van Ilja Gort over de Elzas en wilden we graag daar de boel eens op de fiets gaan verkennen. Vorig jaar durfden we het vanwege corona nog niet zo goed aan en hebben we de 11 stedentocht in Friesland gedaan, maar dit jaar vonden wij, moest het er dan van komen. Helaas is de gezondheid van mijn moeder, die morgen 91 wordt niet van dien aard dat ik langer dan een week naar het buitenland durf en daarom hebben we besloten om niet naar Frankrijk te fietsen maar de fietsen achterop de auto te zetten en in een week een rondje door de Elzas te maken. De auto blijft bij het eerste hotel achter en ook de laatste nacht zullen we daar dan weer vertoeven. Na al de warmte en droogte van afgelopen maanden laat WeerOnline zien dat het halverwege volgende week toch wat gaat spetteren, dat houdt ons niet tegen, we hebben er zin in. De fietsen hebben weer een goede onderhoudsbeurt gehad, daar zal het niet aan liggen, eerder aan onze fysieke gesteldheid maar onder het motto nu of nooit gaan we maandag van start. Het zal niet zo'n uitdaging zijn als onze eerdere grotere tochten maar ben toch van plan een blog bij te houden. Heb je geen zin om die te volgen en vind je het vervelend om mails hierover te ontvangen kun je je afmelden op de site.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ineke:
    Kijk er weer naar uit hoor Monique en Ben
  2. Klaas:
    Wij blijven graag op de hoogte. Volgend jaar fietstocht over GC? 😎
  3. Maria van Elst:
    2 september 2022
    Ik wil je graag volgen, en hoop dat het met je moeder goed gaat.
  4. Kees en Tonnie:
    Hallo Ben en Monique
    Veel succes met jullie fietstocht in de Elzas, inderdaad ‘n mooie streek, wij zijn er ooit doorheen gefietst op ‘n fietsreis naar Rome.
    Wij zijn ook weer onderweg op ‘n lange fietstocht naar Santiago de Compostela, we zijn nu beide gepensioneerd en kunnen er lekker lang de tijd voor nemen. We zitten ondertussen nog maar 140km van Santiago de Compostela, we fietsen dan door naar Porto, vanwaar we terug vliegen. Het is ‘n mooie tocht, vooral het Spaanse gedeelte.
    vinden wij prachtig.
    Nogmaals ‘n fijne vakantie,
    Groeten, Tonnie&Kees
  5. Fietsvakanties van Ben en Monique:
    2 september 2022
    Die tocht staat bovenaan mijn lijst ook tot Porto, vandaar zouden de fietsen weer met Soetens terug kunnen. Hoe gaan jullie fietsen terug? Wat mij tegen houdt zijn de overnachtingsplekken, waar doen jullie dat? Kamperen jullie? iig heel veel succes, geniet ervan!
  6. Rina Verbiesen:
    Hoi Monique en Ben,
    Leuk dat jullie weer op de pedalen gaan, we gaan jullie zeker volgen.
    Heel veel succes.
    Groetjes Wil en Rina
  7. Marijke Jacobs:
    2 september 2022
    Ook ik blijf graag op de hoogte van jullie avonturen.
    Veel fietsplezier.
    Ga genieten van al het moois dat jullie gaan zien.
    Groetjes, Marijke
  8. Annelies:
    Succes
  9. Kees en Tonnie:
    2 september 2022
    In België hadden we van tevoren via vrienden op de fiets geboekt. In Frankrijk boekten we meestal via Booking.com onderweg ‘n avond van tevoren. Nu in Spanje zoeken we ter plaatste als we ergens arriveren iets. In de plaatsen waar de Camino route doorkomt zijn er doorgaans genoeg overnachtingsmogelijkheden. Wij laten inderdaad onze fietsen door Soetens in Porto ophalen.
  10. Tiny:
    2 september 2022
    Heerlijk Ben en Monique, wij gaan jullie weer volgen.
    Lekker genieten en een goede reis!
  11. Elly van Os:
    Ik volg het graag.
    Heel veel succes en geniet volop......
  12. Anita:
    3 september 2022
    Bert en ik wensen jullie een fijne sportieve week toe. Wij volgen jullie op de voet.
  13. Nel:
    3 september 2022
    Leuk leuk! Vorig jaar hebben we ook de Elzas met de fiets ontdekt.
    Wij maakten stertochten vanuit verschillende standplaatsen. Goede restaurants en super wijnhuizen. Ben benieuwd naar jullie ervaring! Mulhouse vonden wij een ramp voor fietsers
  14. Riky Van Duijnhoven:
    4 september 2022