Maandag 11-5-2015

11 mei 2015 - Jumièges, Frankrijk

Wat een nacht! Daar zou ik alleen al een verslag over kunnen schrijven, op dat handdoekje aan de plas liggen, is mijn rug en nek niet te goede gekomen en dan nog zo'n klote kussentje, maar goed ik zal me tot de dag beperken met mijn verhaaltje, die begon al erg vroeg...dacht dat de zwaluwen naar binnen kwamen..Nu had ik het raam ook wel erg uitnodigend open gezet 's nachts pffttt...

Oké, daar gaan ze weer, rond de klok van 9-en, 2 pijnstillers erin en het moet weer lukken. Geen jassen/sokken/vesten maar sandalen/zonnebrilweer, wat een genot, de zon stond al volop te pronken en is vandaag geen minuut echt weggeweest.

Behalve de "B" wegen hebben we vandaag voor het grotendeels bestaande fietsroutes gevolg door het dal van de Charentonne en de Risle, opnieuw prachtig, zeer lieflijk gelegen zoals het boekje al zei en wat wij zeker moeten beamen. 11 kilometer over een Voie Verte, een voormalige spoorweg, het enige rechte stuk langer dan 10 kilometer, voor de rest was het wel veel dalen maar toch ook weer de nodige klimpartijen. Vandaag ook weer sinds dagen fietsers tegen gekomen, wielrenners en ook één vakantiefietser, met oranje shirt en rood-wit-blauwe tas achterop, waar zou die vandaan komen? Dus we hebben weer kunnen "bonjoure-en" dat is toch anders dan alleen door koeien nagekeken te worden.

Lekker als je al 82 kilometer achter de rug hebt dat er dan nog een klim van 2 kilometer achteraan komt en zelfs na de 100 hebben we nog een keertje moeten klimmen. Toen volgde er een heel stuk bos dat eindigde met een daling naar de Seine. Prachtig mooi gezicht, de Seine met aan de overkant twee torens van de abdij van Jumièges, helaas geen foto daar zoefden we te hard voor. Even op het pont moeten wachten, nog even wachten....tot dat ie vol stond en konden we naar de overkant. Wat zijn wij toch ongeduldig, nu weer op zo'n pont maar ook 's middags bij de supermarkt stond ik me helemaal op te vreten aan de kassa. Hier geen: 2 in de rij kassa erbij.. Van Spanje kennen we "mañana" maar hier doen ze er niet voor onder.

Van Jumièges nog niets anders gezien dan het B&B Au Fil de L'eau, een plaatje! Gelegen met  een terras aan de Seine waar we heerlijk uitgerust en gegeten hebben. Morgen fietsen we wel even door het plaatsje zelf om even te sightsee-en want daar hadden we na 109 kilometer gefietst te hebben geen puf meer voor.

1. Klaas:
    12 mei 2015
    Wat een nacht? Al aan het voor bereiden voor ons weerzien bij Guus??? Mooi verhaal weer :-)
  2. Tonnie van Duijnhoven .:
    12 mei 2015
    Wat een beleving en ja dat boek kan goed hoor mooi verhaal weer.
  3. K.H. Federowsky:
    12 mei 2015
    zo oud ben jij toch nog niet dat alleen de koeien jou nakijken
  4. Annie Manshanden:
    12 mei 2015
    Ik hoop dat jullie het nog wel steeds leuk vinden!