Maandag 27 mei 2019 van Wasserzell naar Essing

27 mei 2019 - Essing, Duitsland

Vandaag hebben we vooral gefietst.

Met aanzienlijk minder fietsers op de weg dan gisteren. Maar dat was dan ook een zondag(!). Zag vanmorgen mijn vergissing en heb het direct gecorrigeerd. Alle dagen rijgen zich aan elkaar, we raken alle besef van tijd kwijt. Toen ik vanmorgen voor het eerst op mijn teller keek gaf hij 14.32 km aan en ik las half drie terwijl we net op weg waren!

Om 14.30 uur hadden we er al weer 90 kilometer opzitten en kwamen we aan op ons overnachtingsadres Gasthof Felsenwastl in Essing.

Ondanks verschillende klimmetjes ging de tocht erg vlot. Na bijna 1,5 week onderweg te zijn hebben we het fietsen weer in de benen zitten én het landschap went. Ik hoef niet meer iedere kilometer van de fiets te springen om een foto te maken dat scheelt sowieso veel tijd.

Wat ik eigenlijk wel had willen fotograferen was de reiger die vanmorgen op een dode tak in de Altmühl stond, een prachtig gezicht. Verder zijn er vandaag een muisje, een slang en een hagedis voor mijn wiel de berm ingeschoten. Tot twee maal toe zagen we een vogeltje met een gele kop opvliegen en de koekoek begeleid ons zowat de hele tocht.

Dat geeft toch wel aan hoe relaxt het fietsen in het Altmühldal is met zijn vele bruggetjes, kerken en kruisbeelden in de berm.

Onze eerste pauze nemen we tegen 11.00 uur in Kinding met 39 km op de teller en om 13.00 uur een minipicknick op nieuw langs het water. Er hangen dreigende wolken boven ons en de jassen gaan stand-by onder het netje achterop. Maar... we kunnen weer noteren dat ook vandaag weer droog verlopen is met prima fietsweer. Dat zal zeker veranderen want voor de komende twee dagen zijn de voorspellingen niet zo best. Maar tot op heden hebben we geen reden tot klagen, we Genieten!

Totale afstand op deze 10de vakantiedag 859 kilometer.

(moest het even vergelijken met onze vorige fietstocht naar Spanje die kwam op de 10de dag uit op 800 kilometer maar volgens Ben hadden we toen met veel meer hoogtemeters te maken)

1. Anita:
    27 mei 2019
    Zeker is het weer vandaag geweldig om te fietsen. Aankomende dagen wat minder maar maak je borst maar nat voor zondag. Het wordt dan 30 graden.
    Wat een knappe fietsSTER op de foto Ben!
    Geniet van deze avond
  2. Egbert:
    27 mei 2019
    Goed bezig Monique en Ben. Mooie foto's. Fijn dat t weer meewerkt. Hopelijk blijft t goed weer. Nog een hele mooie goede fietsreis. Groetjes van ons
  3. Mariëtte:
    Goed bezig Monique
  4. Klaas:
    28 mei 2019
    Mooie plaatjes en verhaal weer zeg! Maar wij hebben vandaag ook weer een mooie dag achter de rug. Ondanks de niet verwachtte sneeuw. Schoenen en broek net zo goed mogelijk gereinigd onder de kraan. Begint warempel op kamperen te lijken 😉
  5. Nel:
    28 mei 2019
    wat een prachtige omgeving; daar kun je beter zijn dan in de file op de mount everest!!!
  6. Nel:
    Knap daggemiddelde van 90km zonder rustdag