Maandag, 5 juni 2017

5 juni 2017 - Arles, Frankrijk

Omdat we vandaag niet zo ver hoeven kan de wekker een uurtje later worden gezet en rijden we tegen half 10 Avignon uit.

Het was even zoeken om uit de stad te komen en verder valt er over de tocht van vandaag weinig te vertellen. Het was een vrij vlak gebied tussen de olijfboomgaarden.

Wel staat de oleander zowel in het wild als in de tuinen volop te pronken. We stoppen bij een ruïne van een Romeins aquaduct en rijden goed 13.00 uur Arles binnen, tegelijk met verschillende touringcars. Het is een geliefde excursie plaats met al zijn musea en je ontkomt er niet aan: Vincent was here!

We lopen wat rond door het hele oude en sfeervolle stadje en nadat we een terrasje gepikt hebben eten we aan de Rhône een broodje en wordt er een meerval van zo'n 1.20 m uit de rivier getrokken.

We zijn allebei wat gaar en gaan terug naar het hotel wat een dakterras heeft waar we nog lekker kunnen gaan zitten schrijven en lezen. Het hotel heet Port De Camargue , dat zegt genoeg.

Morgen zijn we aan de kust!

Dagafstand 51 km, max snelheid 39, max klim 7%, hoogtemeters 169, totale afstand 1348 km.

1. Elly van Os:
    5 juni 2017
    Wat grappig die foto met jou wit / briine benen
    Heerlijk vooruitzicht morgen. Mediterrane