Vrijdag 1-5-2015

1 mei 2015 - Soulac-sur-Mer, Frankrijk

Zo warm als gisteren het welkom was -wat heel fijn is als je half gekneusd van de fiets af komt- zo koel voelde het vanmorgen toen we voor een gesloten deur van de ontbijtzaal stonden. Dan maar alvast de hele handel naar beneden sjouwen en jawel toen was er leven. Na een karig ontbijtje al het plastic weer aan en om, want het regende flink en de verwachting is dat dat de komende 3 dagen aanhoudt. Minder...

Miezer, flinke miezer, regen, harde regen en plensbuien, we hebben het allemaal doorstaan, het is geen minuut droog geweest. Een geluk dat we het merendeel van de tijd de wind in onze rug hadden en zijn dan ook binnen een recordtijd naar Soulac sur Mer getrapt, die recordtijd kan er ook aan liggen dat het geen weer was om foto's te maken.

We hebben deze keer een appartementje -Résidence Anne- gehuurd, met het oog op het slechte weer dat we de ruimte zouden hebben om alle spullen te kunnen drogen. Nou dat was dan ook wel nodig....we sopten in onze schoenen...

Waar we geen rekening mee hadden gehouden is dat het vandaag 1 mei, dag van de arbeid is, en dat de meeste winkels gesloten zijn. Gelukkig hebben we toch van alles bij elkaar kunnen sprokkelen en lekker in ons eigen huisje kunnen eten.

Nu onze lieve Tessa er niet meer is overwegen wij een nieuwe hond te nemen, een Hovawart, dat is een prachtig beest die niet zo veel voorkomt, hoe toevallig is het dan dat je er hier een in het centrum tegen het lijf loopt...mooi hė?

80 kilometer gefietst met een gemiddelde snelheid van 18 km, dat lijkt nog niet zo veel maar onderschat de bagage en alle klimmetjes niet!