Zondag 19 april 2015

19 april 2015 - Cuijk, Nederland

Nog een week te gaan en dan is het eindelijk zo ver, we kijken al lang naar onze nieuwe fietstocht uit. De tickets zijn al maanden geleden geboekt, de routeboekjes een beetje bekeken, nieuwe boeken op de e-readers gezet, fietsen na laten kijken, we zijn er klaar voor! Zaterdag vliegen wij vanaf Brussel naar Biarritz dat ligt in het zuid-westen van Frankrijk. Vandaar op de fiets naar de Spaanse grens om vervolgens naar huis terug te gaan fietsen, een kilometer of 1800 schatten we. Als het goed is komen onze fietsen vandaag al in Biarritz aan, we hebben deze keer een vervoersbedrijf in de armen genomen om de fietsen te laten transporteren na het debacle van afgelopen september. Vrijdag zijn de fietsen plus de fietstassen door fa.Soetens opgehaald en worden naar een hotel in Biarritz gebracht waar wij dan moeten overnachten, dat is een voorwaarde van hen, zij hebben met verschillende hotels contracten om fietsen veilig weg te kunnen zetten. Mooi geregeld nu duimen dat het allemaal vlotjes gaat verlopen en dat we ook inderdaad deze tocht tot een goed eind mogen volbrengen! We zullen La Vélodyssée volgen tot Nantes deze tocht wordt beschreven  in La Côte  Atlantique à vélo, van Nantes steken we door naar Dieppe waarbij we het boek Normandië en Bretagne tussen Ansjovis en Anjou grotendeels kunnen volgen tot aan Duinkerke. Op dat moment zal de lijn Den Helder- Spaanse grens een feit zijn en bekijken we verder hoe we naar Cuijk zullen gaan fietsen. Nu nog even een weekje er flink tegenaan om vervolgens een maand te mogen uitrusten.

1. Rina Verbiesen-Peeters:
    19 april 2015
    Een hele fijne vakantie,geniet ervan.

groetjes uit Haps
  2. Ineke:
    19 april 2015
    Kijk nu al weer uit naar jullie mooie verhalen en foto's!
  3. K.H. Federowsky:
    19 april 2015
    wat een lefgosers zijn jullie mensen met pit hopenlijk gaat alles goed fijne {vacantie}
  4. Elly van Os:
    19 april 2015
    Leuk verhaal maar van uitrusten komt niet veel als je 1800 km moet fietsen.
    Pppffff. Petje af hoor !!!
  5. Annemarie:
    19 april 2015
    Spannend allemaal Monique. Petje af voor jullie.
    Ben nu al benieuwd naar jullie humoristische verhalen.
    Jullie gaan er zeker van genieten
  6. Gerry Kremers:
    19 april 2015
    Heel veel plezier en geniet ervan. Goede reis en weer heel in Cuijk komen.
  7. Tonnie van Duijnhoven .:
    19 april 2015
    We gaan het mee beleven kijk nu al uit naar jullie verhalen wens jullie heel veel succes .
  8. Annie Manshanden:
    20 april 2015
    Goede reis,fijne vakantie en kom heel terug! Heel veel fietsplezier!
  9. Nico van hees:
    20 april 2015
    het is mar wat je vakantie noemt ??? maar evengoed succes
  10. Annelies:
    22 april 2015
    Heel veel plezier en succes
  11. Diny:
    23 april 2015