Zondag 19 mei 2019 van Uerdingen naar Keulen.

19 mei 2019 - Keulen, Duitsland

Om 8.40 uur stappen we na een goed ontbijt, Duitse broodjes zijn toch echt mijn favoriet, op de fiets voor wat ik dacht een simpele tocht naar Keulen. Gewoon een kwestie van de Rijn aan de linkse kant houden.

Dat pakte toch anders uit. Het werd een mengelmoes van het volgen van de Limes route, fietsborden en knooppuntenroute en af en toe hebben we ook nog de navigatie geraadpleegd.

Een gekrioel door Neuss over verschillende industrieterreinen wat dan wel niet idyllisch is maar wel lekker rustig op zondag. Waar het wel idyllisch was wandelt en fietst de Duitser op een zonnige vrije dag.

Na 50 kilometer een koffie en plaspauze in Sturzenberg.

Wederom is het heerlijk fietsweer dus smeren we onze snuiten goed in voordat we hem weer op de fiets smeren voor de laatste 30 kilometer naar Keulen. Deze gaan voor het grootste gedeelte over de Rijndijk. Onderweg komen we langs een buitenzwembad waar volop gebruik van gemaakt wordt, het is af en toe zelfs drukkend warm.

Als we om 15.40 uur bij het hotel Maternushaus aankomen, een voormalig ziekenhuis/ bejaardenhuis, waar we een prachtige suite voor een spotprijsje hebben, hangt er een donkere lucht en als we het wasje in de inloopkast hebben hangen en gedoucht zijn dondert het en valt er een fikse bui die een flinke poos aan houdt.

In onze regenjacks de stad in voor een hapje en drankje maar als we terug lopen is het gelukkig weer droog en lopen we nog een stuk door de stad terwijl wij tot twee keer toe de weg naar het hotel moeten vragen zien we dat er in verschillende portieken daklozen bezig zijn om hun plekje voor de nacht in orde te krijgen met matrassen, dozen, dekens en vodden. Is dat bij ons in de grote steden ook zo zichtbaar?

Totale afstand vandaag: 83 kilometer.

1. Anita:
    19 mei 2019
    Weer een fijne dag gehad lees ik. Ook hier mooi weer met mantelzorg en koffievisite.
    Morgen weer een fijne fietsdag. Alles goed met Ben???
  2. Riky Van Duijnhoven:
    19 mei 2019
    Hoi beiden
    Wat mooi om jullie te volgen

Hier vanavond ook buien met wat onweer
    Geniet van de mooie belevenissen
    Liefs Riky
  3. Margo Huizinga:
    20 mei 2019
    Hoi luitjes, zo te lezen hadden jullie mooier weer dan wij. We hebben het weliswaar droog gehouden maar zijn gezandstraalt en weggewaaid. Echt warm was het ook niet. Alles goed met Ben?