Zondag 28-5-2017

28 mei 2017 - Ougney, Frankrijk

"Uitgeslapen" tot 7.45 uur en toch om 9.05 uur op de fiets. We worden steeds vlotter met inpakken en wegwezen.

Gisteravond zijn we het stadje nog ingelopen en op een terrasje gezeten. Daar word je toch niet vrolijk van, 2 biertjes voor 15 euro! Wel hele lekkere, maar kom op wat een prijs, ik wil naar Spanje!!

Strak blauwe lucht, een knallende zon en direct een kilometer of 4 een helling van 3-4%. Waarom douche ik 's-morgens nog?

Over de dag genomen diverse stevige klimpartijen, bij eentje ben ik afgestapt, Ben niet, die weet niet wat lopen is. Af en toe mooie vergezichten maar gelukkig ook vaak beschutting van bomen die voor de nodige schaduw zorgen. De dorpjes zien er steeds welvarender uit en liggen ook niet meer zo verspreid.

Opnieuw bij een bakker een gebakje gegeten, het is tenslotte Moederdag!

Marnay, het eindpunt van deel 1 van de route die we volgen, is een heel oud stadje waar om 14.30 uur zondagmiddag niets te beleven is. Bij de gratie van God krijgen we nog een drankje bij hotel/restaurant Le Balcon.

Dit adres heeft Ben gisteravond telefonisch proberen te boeken. Na heel veel onduidelijke conversatie werd de verbinding verbroken. En ik prijs me gelukkig dat het zo gelopen is. Dan hadden we vanaf half 3 in een stik heet stadje gezeten waar je een kanon kunt afschieten!

Het B&B dat hij uiteindelijk boekte ligt 12 km verderop, afgesproken dat we daar rond 17.00 uur zouden zijn. Om tijd te rekken en omdat het lekker is hebben we een tijdje aan de oever van de Doubs door gebracht.

Onderweg wederom bij een bakker annex kruideniertje wat ingeslagen voor vanavond en door naar Le Barboux in Ougney.

Jongens, wat is het hier heerlijk! Een ouder echtpaar verwelkomt ons met een drankje en een babbel. Ik zit op het puntje van het bankstel uit te dampen en kan niet wachten tot we losgelaten worden. Ze hebben een hele grote tuin met zwembad!! Spullen naar boven, badkleding aan en o, ja, dat vervelende dagelijkse wasje moet natuurlijk ook nog eerst. Dat kan mooi drogen over het hekje van het zwembad en wij afkoelen in het zwembad.

Het is nu bijna 21.00 uur en we liggen nog op de zonnebedjes. Gegeten hebben we in de tuin in gezelschap van de huishond en het getjilp van vogels, wat een paradijsje! Als je naar de Jura wil, boek dan hier een kamer.

Gereden kilometers vandaag 75, max klim 11%, max snelheid 42(M) 45 (B) hoogtemeters 759 totale afstand 718 km.

1. Elly van Os:
    28 mei 2017
    Wat een geweldige beloning zo n zwembad na wederom een inspannende dag.
    Idyllisch plekje.
  2. Johan van Dijk:
    28 mei 2017
    Mooie afsluiting na wederom zo'n mooie dag.
  3. Egbert:
    29 mei 2017
    Gaat goed volgens mij. Heerlijk na een dag fietsen het zwembad in en lekker afkoelen. Goeie reis verder. Petje af. Goed bezig. Groeten van Egbert en Mirjam